וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ייתכן שנערי האוצר יכתיבו התנהלות"

רוית הכט

8.6.2009 / 12:26

יו"ר ההסתדרות עיני ממשיך במתקפה על משרד האוצר. "לא יכול להיות שראש אגף התקציבים הוא האיש החזק ולמנכ"ל אין סמכות"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני ממשיך במתקפתו על משרד האוצר. בכנס "דה מרקר" ומכון ראות שמתקיים היום (שני) בתל אביב אמר עיני כי "הרפורמה הראשונה שאני מציע לממשלה, זו רפורמה במשרד האוצר. לא יכול להיות שראש אגף התקציבים הוא האיש החזק במשרד ולמנכ"ל אין סמכות. זה מצב לא תקין במדינה דמוקרטית. לא יכול להיות שכל רפרנט במשרד האוצר שזה עתה הגיע מהאוניברסיטה, יכתיב למערכת שלמה את ההתנהלות".

עוד אמר עיני כי "לא יכול להיות שרפרנט במשרד האוצר יכתוב שורה בחוק ההסדרים, מבלי להתייעץ עם המשרד הרלוונטי. אם אנשים יידעו מה קורה מאחורי הקלעים בדיונים עם משרד האוצר, הם לא יאמינו. מדובר בפקידים שאם ההצעות שלהם לא מתקבלות הם לא מהססים לאיים בסגירת ברזים. אני אומר את הדברים האלה בכאב. הנה, הגיע אחד כמוני שמוכן לדבר והם באוצר לא יודעים מה לעשות עם זה, כי אף פעם לא היתה הידברות".

בנוגע לוויכוח המתנהל סביב המגזר הציבורי אמר עיני: "אני זורק את הכפפה, בואו נעשה סדר במגזר הציבורי. גם אני יודע שהדברים שהיו מתאימים לפני 40 שנה, לא מתאימים להיום. אבל באוצר, המטרה היא לא התייעלות שתביא לשיפור השירות. מבחינתם התייעלות זה 'איך זה עולה לנו פחות' ו'איך ניצור כמה שפחות עובדים מאורגנים' ולכך אני לא יכול להסכים".

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הגיב לטענות שהופנו כלפיו בנוגע להסכמות עם עיני. כזכור, בשבוע שעבר הודיע יו"ר איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, על פרישת הארגון מלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שבראשה עומד ברוש, בעקבות החתימה על "עסקת החבילה" שבין ההסתדרות, האוצר והמעסיקים. לטענת לין וחבריו לאיגוד, ההסדר יביא לפגיעה קשה ביכולת של העסקים החופשים להיות רווחיים.

ברוש אמר היום כי "אכיפת חוקי העבודה שעליהם הסכמתי עם ההסתדרות, היא אינטרס של התעשיינים. העובדים במפעל נאמנים לי כמו בני משפחתי. אם כך אני חושב על עובדיי, אז ארגוני העובדים והמעסיקים הם שותפים ולא אויבים, לכן אני לא מבין את התדהמה על שיתוף הפעולה ביני לבין ההסתדרות".

ברוש הוסיף כי "כשאני מקיים משא ומתן עם עופר עיני, גם אם אנחנו לא מסכימים על כל הדברים, בסופו של דבר הוא אומר לי 'אח שלי, בסוף נפתור את זה' ומי שמנצח מהגישה הזו זה הציבור. אני מוכן להיות 'פראייר', אני מוכן ללכת רחוק, לא אכפת לי שיגידו את זה עליי. אם כל אחד נכנס לבונקר, אף אחד לא ירוויח מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully