וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל: "להתחיל במו"מ מיד"

טלי גולדשטין

8.6.2009 / 11:22

השליח האמריקאי למזה"ת, העושה דרכו לאזור לביקור נוסף, אמר כי על ישראל והפלסטינים לפעול לקראת הסכם שלום מקיף באזור

"נשיא ארה"ב ברק אובמה רוצה שהשיחות בין הפלסטינים לישראל, בנוגע להסכם שלום מקיף במזרח התיכון, יתחיל באופן מיידי", כך אמר היום (שני) השליח האמריקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל. "הנשיא אמר לי לעשות את כל המאמצים כדי ליצור מצב בו שני הצדדים יפתחו בשיחות", הוסיף. מיטשל, הנמצא בדרכו לאזור, אמר כי מטרת השיחות היא ליצור "הסכם שלום מקיף ונורמליזציה של היחסים" בין ישראל לשכנותיה – דבר שישרת גם את "האינטרסים הביטחוניים של ארה"ב".

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה אתמול בראיון לתוכנית "השבוע" ברשת ABC כי ארה"ב "אינה רוצה לשפוט מראש את הממשלה הישראלית. אבל אם נביט לאחור, בטח מנקודת המבט שלי, כל מנהיג ישראלי הגיע לאותה מסקנה לגבי הפלסטינים". היתה זו תגובתה של קלינטון כשנשאלה על הסירוב של ממשלת ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, כפי שדורש הנשיא אובמה.

קלינטון הוסיפה: "מי חזה שאריאל שרון או אהוד אולמרט יגיעו למסקנות שאליהן הם הגיעו לגבי האינטרסים של ישראל? מי האמין שאפילו נתניהו, בכהונה הראשונה שלו, יקבל את ההחלטות המדיניות שהוא קיבל?".

לדברי קלינטון, "אובמה יעשה כל שביכולתו לקרב בין ישראלים לפלסטינים. היינו קרובים מאוד להסכם בשנת 2000, ונשבר הלב כשרואים לאן הגענו היום. אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולצפות שהזמן יעשה את שלו. אבל עלינו לעשות הכל כדי להרגיע את ישראל ולהפגין את מחוייבותנו לביטחונה, ולהוכיח שהקשר בינינו בלתי ניתן להפרה. במקביל, ישנה שאיפה לגיטימית של העם הפלסטיני שצריך להתייחס אליה".

בנאומו ההיסטורי של ברק אובמה בקהיר בשבוע שעבר, אמר הנשיא האמריקאי כי "הפתרון היחיד הוא קיומן של שתי מדינות, בהן ישראלים ופלסטינים יחיו זה לצד זה בשלום וביטחון. זה האינטרס של ישראל, של הפלסטינים, של העולם כולו. לכן אשאף להגיע למטרה הזאת, בכל הסבלנות שהיא דורשת."בניית ההתנחלויות מנוגדת להסכמים ושוללת אפשרות לשלום. על ישראל להפסיק זאת. הפלסטינים חייבים לנטוש את האלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully