וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט על טופז: ”הוא עדיין מסוכן לסביבה”

איילה חננאל

8.6.2009 / 13:18

ביהמ”ש האריך את מעצרו של הבדרן בשבוע נוסף. מקורבים לחקירה מסרו כי בחיפוש בביתו נמצאה רשימת יעדים לתקיפה שטרם נחשפו. המשטרה מחפשת אחר חשודים נוספים

נועם אשל

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מעצרו של הבדרן דודו טופז הוארך בצהרים (שני) בשבעה ימים נוספים. טופז חשוד בין היתר בתכנון תקיפת אנשי התקשורת אבי ניר ושירה מרגלית וסוכן השחקנים בועז בן ציון. כמו בדיון על הארכת המעצר הקודמת, גם היום העדיף טופז להשתתף בדיון באמצעות שיחת וידאו מבית המעצר באבו כביר.

השופט דן מור ציין בהחלטתו כי עילת המעצר הינה חשש מעשי לשיבוש החקירה. " יש חשש לשלומם של אותם אנשים שטופז עלול להתנכל להם וגם חשש להימלטות מהארץ מאימת הדין. אי לכך, אין מנוס מלהאריך את מעצרו של טופז, על אף מצבו הגופני והנפשי הקשה".

גורמים המקורבים לחקירה מסרו כי במהלך החיפוש שערכה המשטרה בביתו של טופז נמצאה במחשבו הפרטי רשימת יעדים נרחבת הכוללת שמות רבים מעבר למה שכבר ידוע ונחשף בתקשורת. במשטרה חושדים כי בתכנון וארגון מעשי התקיפה נגד אותם אישים הסתייע טופז במתווכים נוספים מלבד שכנו דניאל זנקו. זהותם של אותם מתווכים ידועה למשטרה וכעת נערכים אחריהם חיפושים.

בהארכת מעצרו של טופז היום מסר המפקח על החקירה החוקר קובי גטניו כי,"יש מספר חשודים שטרם נעצרו וקשורים באופן ישיר ועקיף לטופז". לטענתו, "יש התפתחות הקשורה ישירות אליו והוא טרם נחקר על החומרים החדשים. אתמול לקראת שעות הערב היו התפתחויות דרמטיות בחקירה המצריכות את מעצרו של טופז עקב סכנה לשלום הציבור ושיבוש מהלכי חקירה".

לפני הדיון אמר אחיו של טופז, מיקי גולדנברג, לעיתונאים כי "לאחר ניסיון ההתאבדות של אחי, הוגברה עליו השמירה וחבל שלא נעשה כך קודם. אני לא מבין את האדם שמצא את פתק ההתאבדות והדליף אותו לתקשורת".

גולנדברג גם הביע אכזבה מכך שאחיו לא הסכים להתייעץ עימו לפני שתכנן על פי החשד את הפגיעה באנשי התקשורת: "מקשים עלי לראות את אחי, אך לפעמים כשיש שם אנשים טובים בבית המעצר ובבית החולים, אני רואה אותו למספר דקות, אומר לו שאני אוהב אותו, אנחנו מתחבקים ואני עומד מאחורי זה שאמרתי לו שמבחינתי הדבר הזה שקרה לו הוא מתנה. זו מתנה ואולי עכשיו הוא ילמד שלא עדיף שכן קרוב מאח רחוק".

אתמול הודתה עוזרת הבית של טופז בחקירתה במשטרה כי כתבה לבקשתו את מכתבי האיומים שנשלחו למנכ"ל קשת, אבי ניר. לאחר תקיפת ניר, נשלחה אליו שורה ארוכה של מכתבי איום אנונימיים. באחד מהם הוא נדרש לשלם כופר של מיליון שקל תמורת ביטחונו האישי, ובמכתב האחרון שקיבל אף נכתב במפורש: "אתה הולך למות". אחד המכתבים, היה חתום בשם קבוצת האוהדים של קבוצת בית"ר י-ם "לה-פמליה".

פרסום ראשון: 10:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully