וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ. קוריאה: עונש מאסר לעיתונאיות אמריקאיות

טלי גולדשטין

8.6.2009 / 9:38

לורה לינג ואונה לי נעצרו בגבול כשעבדו על כתבה בנושא פליטים. בית המשפט האשים אותן ב"פשעים חמורים נגד האומה"

בית משפט צפון קוריאני גזר הבוקר (שני) 12 שנות מאסר במחנה עבודה על שתי עיתונאיות אמריקאיות בגין מעבר גבול בלתי חוקי ו"פשע חמור" שטיבו לא פורט. כלי התקשורת הממלכתיים במדינה דיווחו כי "המשפט היווה אישור של הפשעים החמורים שביצעו השתיים נגד האומה הקוריאנית ובכך שעברו את הגבול בניגוד לחוק".

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה אתמול כי האישומים נגד לורה לינג ואונה לי חסרות שחר ויש לאפשר להן לשוב הביתה. קלינטון הוסיפה כי ארצות הברית שוקלת להשיב את צפון קוריאה לרשימת הטרור בגין הניסוי הגרעיני שביצעה בחודש שעבר.

לינג ולי נעצרו בגבול צפון קוריאה על ידי חיילי משמר הגבול ב-17 במרץ. הם עבדו על כתבה בנושא הפליטים המנסים להימלט מהמדינה הקומוניסטית. ממשלת צפון קוריאה אמרה בעבר כי השתיים תעמודנה למשפט בגין "מעשים עוינים" וכניסה לא חוקית למדינה. להערכת פרשנים, שתי העיתונאיות הפכו לכלי משחק בידי צפון קוריאה, המנסה למצב עצמה כמעצמה בעלת כוח בזירה העולמית. "גזר הדין חמור מהצפוי. הרשויות מנסות להעביר מסר חזק לארה"ב שהצפון התייחס למקרה ברצינות ובחומרה. צפון קוריאה מנסה להשיב את ארה"ב לשולחן הדיונים בכוח", אמר יו הו-יאול, פרופסור לצפון קוריאה.

משרד החוץ האמריקאי שוקל לשלוח את סגן הנשיא לשעבר אל גור לצפון קוריאה על מנת לשכנע את הרשויות לשחרר את העיתונאיות. גור הוא יו"ר "קורנט טיוי", רשת הטלוויזיה בקליפורניה, בה עבדו השתיים. לי ולינג, שתיהן בגילאי ה-30 לחייהן, נשואות. ללי ילדה בת ארבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully