וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה לארה"ב: "לכפות הסכם על ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.6.2009 / 18:47

על פי "אל-חיאת", המלך עבדאללה קרא לאובמה ללחוץ גם על הפלסטינים, מאחר שפתרון הסכסוך הוא "מפתח הקסמים" לבעיות האזור

עבדאללה מלך סעודיה אמר לנשיא ארה"ב ברק אובמה כי יש לכפות הסכם על הפלסטינים והישראלים. מסרו העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון (ראשון) פרסם היום (ראשון) מפי מקורות המוגדרים "מהימנים", כי בפגישתם בסעודיה דחק המלך באובמה לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני משום שהוא "מפתח הקסמים" שיפתור את יתר בעיות האזור.

על פי המקורות, המלך הסעודי אמר לאובמה כי "הסבלנות של הערבים פוקעת" בכל הקשור לפתרון הסכסוך במזרח התיכון וכי יוזמת השלום הערבית ב-2002 לא נבעה מחולשה אלא גובשה "משום שהערבים רוצים להשיג שלום ולחיות בשלום".

העיתון דיווח כי עבדאללה ביקש מאובמה להיות מעורב באופן רציני בפתרון הסוגיה הפלסטינית ובכפיית פתרון "אם הדבר יחייב זאת". על פי מקורות העיתון, השניים דנו בשורה ארוכה של נושאים, ביניהם גם המשבר הכלכלי העולמי, מחירי הנפט ופרויקט הגרעין האירני.

שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל, אמר בראיון שערך עימו העיתון "ניוזוויק" אתמול, כי הוא מציע לאובמה "להפסיק את הסיוע לישראל כדי להפעיל עליה לחץ". אל-פייסל אמר כי "לא בחנו את אובמה עדיין, אבל הוא מפגין כנות בדבריו. נאומו עשה רושם שונה על אנשים שונים, אבל לדעתי הוא היה חיובי, מאוזן, והרבה פעמים אישי ונוגע ללב. הוא נגע במקומות הנכונים כשציין את הקוראן ובירך את העולם המוסלמי בשפתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully