וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון של שפעת החזירים התגלה בכנסת

פנחס וולף

7.6.2009 / 18:05

אדם שמועסק במשכן ואינו ח"כ לקה במחלה לפני מספר ימים והבריא בינתיים. ח"כ אלדד ברמז לנתניהו: "כדאי לברר מי ביקר באחרונה בארה"ב"

מקרה ראשון של שפעת החזירים התגלה בימים האחרונים במשכן הכנסת. כך עולה ממכתב ששלח היום (ראשון) דן לנדאו, מנכ"ל הכנסת, ליושבי המשכן. לפי המכתב, החולה, שאושפז והבריא בינתיים, מועסק במשכן, אך אינו חבר כנסת ואינו עובד במקום באופן קבוע. לדברי מנכ"ל המשכן, בשלב זה לא ידוע על מקרי הדבקה כלשהם בקרב עובדי הכנסת ובאי הבית.

חבר הכנסת פרופ' אריה אלדד (האיחוד הלאומי), רופא בהכשרתו, אמר בתגובה לוואלה! חדשות, כי "בארץ ידוע רק על מקרה אחד של הדבקה מאדם לאדם. אין צורך להיכנס לפאניקה ולנקוט באמצעים מיוחדים בכנסת. השפעת לא אובחנה כמסוכנת, ואין הבדל בינה לבין שפעת רגילה". ברומזו לראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר באחרונה בארה"ב ואמור לשאת בשבוע הבא נאום מדיני באוניבריסטת בר-אילן אמר אלדד: "אם רוצים לברר מי הנדבק, כדאי לברר מי ביקר באחרונה בארצות הברית ולהמליץ לו לא להיות בשבוע הקרוב במקומות הומי אדם, לדוגמה במקומות הומי סטודנטים".

בעקבות המקרה הופצו בכנסת הנחיות חדשות להפעלת המרפאה במשכן. מי שנחשף לחולה סימפטומטי (חולה שמגלה סימני מחלה) במרחק של פחות ממטר ובמשך למעלה משעה, אינו נדרש לעבור בדיקות מיוחדות. אולם אם מופיעים בתוך שבוע מהמגע עם החולה סימנים של חום גבוה ו/או אחד מהבאים: נזלת, כאבי גרון, שיעול, כאבי שרירים או קוצר נשימה, יש לגשת לרופא.

עוד נאמר בהנחיות, כי הגדרת מקרה חשוד תעשה על ידי רופא בלבד. ההגדרה כוללת חום גבוה (38 מעלות או יותר) ולפחות שניים מתוך חמשת התסמינים הבאים של מחלה דמוית שפעת: נזלת, כאבי גרון, שיעול, כאבי שרירים או קוצר נשימה. כל זאת באדם שבמהלך שבוע טרם תחילת המחלה היה בארה"ב, קנדה או מקסיקו או שהיה מגע עם חולה בשפעת החזירים.

אתמול דווח, כי בימים האחרונים התגלו בישראל שבעה מקרים חדשים של שפעת החזירים. ארבעה מהחולים החדשים נדבקו בישראל - שני חולים בני 50 ו-27 המאושפזים בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים, חולה בת 26 המאושפזת בבית החולים "איכילוב" בתל אביב וחולה בת 20 המאושפזת בבית החולים "קפלן" ברחובות. שלושה מהחולים החדשים נדבקו בעת שהותם בארצות הברית, והם מאושפזים ב"איכילוב" ובבית החולים "העמק" בעפולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully