וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים סינים: שבוע הגאווה לראשונה בשנחאי

טלי גולדשטין

7.6.2009 / 17:22

ממשלת סין רוצה להוכיח לעולם שמדיניות זכויות האדם שלה השתפרה, וכראיה לכך, היא איפשרה את עריכת שבוע הגאווה הראשון בשנחאי

בסוף השבוע נפתח בעיר שנחאי, בפעם הראשונה אי פעם, שבוע הגאווה של הקהילה ההומו-לסבית. בניגוד לערים אחרות בעולם, לא נערך מצעד הגאווה המסורתי מחשש הרשויות. במקום זאת, מדווח ה-BBC, יוקרנו השבוע סרטים וייערכו תערוכות ומסיבה גדולה באתר הנמצא בבעלות פרטית.

עד 1997, עמדו הומואים בסין לדין. עד 2001, הומוסקסואליות נחשבה למחלת נפש במדינה הקומוניסטית. עם זה, לפי סקרים, רוב האוכלוסייה דווקא מפגינה סובלנות כלפי ההומואים והלסביות במדינה. מנתונים רשמיים עולה כי כ-30 מיליון הומואים ולסביות חיים בסין – 3% מהאוכלוסייה, אך מעטים מוכנים להצהיר על המיניות שלהם בפומבי.

מארגנות שבוע הגאווה בשנחאי הן שתי אמריקאיות החיות בעיר כמה שנים. טיפאני לימיי אמרה כי המצעד לא יתקיים בשל היחס החשדני של הממשלה כלפי כל אירוע גדול ופומבי, שיכול להיראות כמו אירוע מחאה או דרישה לזכויות אדם. "כשאתה רוצה לארגן אירוע מסוג זה בסין, קיימים שיקולים מיוחדים. אין מצעד וכל האירועים מתקיימים במוסדות פרטיים", הסבירה.

לדברי חנה מילר, המארגנת-השותפה של שבוע הגאווה, העובדה שהיא ולימיי הן תושבות זרות מקלה עליהן את הארגון. "הרשויות נותנות לנו יד חופשית יותר", אמרה מילר. למרות זאת, את כל החומר הפרסומי והשיווקי לקראת האירוע פרסמו השתיים באנגלית, בעצת עורכי דינן. השתיים מקוות למשוך קהל של אלפיים איש, זרים וסינים, למסיבה שתציין את סוף שבוע הגאווה.

יו היי, מרצה לסוציולוגיה, סבורה כי הרשויות לא יעצרו את האירוע. "יש מספיק חופש בשנחאי לאירוע גאווה", אמרה. "בעוד בעבר הומואים נחשבו לאנשים רעים, כיום אף אחד לא חושב כך. עם זאת, הם נחשבים עדיין כאאוטסיידרים", הוסיפה.

לימיי ומילר מקוות שהפסטיבל בן השבוע יעניק לאוכלוסייה הגאה בשנחאי הזדמנות להשמיע את קולה. "אני רוצה שהאנשים החיים כאן יבינו יותר את הקהילה הגאה. היא קיימת ומתקבלת בברכה. אנו מרגישות שעכשיו זהו הזמן הנכון", אמרה לימיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully