וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות בחטיבת כפיר: "לזמן הרמטכ"ל להעיד"

יהושע בריינר

7.6.2009 / 15:49

עורך דינו של הקצין המואשם ב"פרשת הכאפות" בחטיבת כפיר אדם מלול מבקש לזמן את הרמטכ"ל לתת עדות. "זה משפט נגד צה"ל"

בית הדין הצבאי בקסטינה שיחרר היום (ראשון) ממעצר את סגן אדם מלול, קצין מחטיבת כפיר שנאשם כי היכה פלסטיני במהלך מבצע למעצר מבוקשים בכפר קדום שבשומרון. במקביל יצטרך בית הדין להכריע האם הוא מקבל את בקשת מלול לזמן את הרמטכ"ל גבי אשכנזי ואלוף פיקוד מרכז גדי שמני למתן עדות במשפט.

הפרשייה, שזכתה לשם "פרשת הכאפות", הגיעה לשיאה לפני כשבוע וחצי, אז קיבל מפקד חטיבת כפיר אל"מ איתי וירוב הערה פיקודית משמני, זאת בעקבות עדותו בפני בית המשפט בה אמר כי ישנם מצבים בהם נאלצים החיילים להשתמש באלימות כלפי פלסטינים במהלך תשאולים הנעשים במהלך מעצרים. בדיון שנערך היום בבית הדין הורתה השופטת סא"ל נועה זומר לשחרר את מלול ממעצר בית לאחר 96 ימים. מלול הוכנס למעצר לאחר שהוגדר כמסוכן לציבור. חייל נוסף, סמ"ר א' עומד גם הוא לדין בגין עבירות דומות.

בא כוחו של מלול, עו"ד שמי כהן הגיש במקביל בקשה לזמן את אשכנזי ושמני למתן עדות בפרשה, שמעוררת הדים בפיקוד מרכז ובצה"ל. עדותו של מח"ט כפיר גרמה לזעזוע קשה בדרג המפקדים של צה"ל, ובעקבות זאת טען סנגורו של מלול כי ההערה הפיקודית של שמני היא בבחינת הטרדת עד ושיבוש הליכי משפט. בימים הקרובים יכריע בית הדין האם לזמן אותו למתן עדות. "כתב האישום שהוגש נגד סגן מלול הוא כתב אישום נגד צה"ל כולו", אומר עו"ד כהן, "כעת בית הדין יצטרך להתמודד עם השאלה האם מותר להפעיל כוח ובאילו נסיבות. תשובת בית הדין תכריע את מדיניות הצבא לשנים הבאות".

לדברי כהן, מטרת בקשתו לזמן את שמני ואשכנזי לעדות היא להבהיר את מדיניות הצבא בכל הקשור להפעלת כוח נגד פלסטינים במהלך מעצרים. "לאחר עדותו האמיצה של המח"ט, מפקדיו החליטו להתנער ממנו. יש לזמן את אלוף הפיקוד שיבהיר היכן עומד צה"ל בין ההערה הפיקודית שלו לבין המציאות בשטח כפי שבוטאה בבית הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully