וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר הורשע בהריגת פורץ רכב

קובי מנדל

7.6.2009 / 15:17

שחר מזרחי ירה במחמוד גנאים שלא בהתאם לנהלי הפתיחה באש, לאחר שתפס אותו בניסיון פריצה. מזרחי: "פעלתי מהגנה עצמית"

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (ראשון) את שחר מזרחי, בלש בן 29 ממשטרת חדרה, בהריגתו של מחמוד גנאים לפני שלוש שנים. גנאים, שהיה בן 24 בעת המקרה, נורה על ידי מזרחי בעת שניסה לפרוץ לרכב באזור באקה אל גרביה. על פי טענת המשטרה, הצעיר נורה משום שניסה לדרוס את אחד הבלשים. בן דודו של ההרוג שהגיע לזירת האירוע זמן קצר לאחר הירי, הכחיש טענה זו, וטען כי המכונית חנתה לצד המדרכה ולא היתה במסלול נסיעה בעת הירי.

המקרה אירע ביולי 2006. מזרחי התמקם עם חבריו לצוות ברחוב הדקלים בפרדס חנה, במסגרת פעילות יזומה של המשטרה למניעת פריצות לכלי רכב. אחד השוטרים בצוות הבחין בגנאים כשהוא מנסה לפרוץ למכונית. מזרחי ביקש לעצור בעדו, אך גנאים נכנס לרכבו וניסה לנסוע מהמקום. מזרחי הצליח לעצרו ובין השניים התפתח עימות, במהלכו הדף גנאים את השוטר, נכנס לרכב וסגר את הדלת בניסיון נוסף להימלט מהמקום. בשלב זה שלף מזרחי את אקדחו וירה ירייה אחת לכיוון גנאים, שמת מפגיעה בראשו.

בהחלטתו קבע השופט, ד"ר מנחם פינקלשטיין, כי "גם אם תחילת פנייתו של הרכב גרמה לנאשם סכנה מסוימת שאינה סכנת דריסה ואינה סכנת חיים, לא היתה כל הצדקה לירי מיידי מטווח קצר לעבר ראשו של המנוח. הנאשם הפר בדרך פעולתו את כללי הפתיחה באש של משטרת ישראל ולכן אינו יכול ליהנות מהגנת הצידוק שממנה עשויים ליהנות השוטרים המפעילים נשק לצורך אכיפת דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully