וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין אשמה במלחמת העולם השנייה?

מאמר שהתפרסם באתר משרד הביטחון הרוסי מאשים את פולין בפרוץ הקרבות. הרוסים נבהלו מההשלכות והעלימו את המאמר מהרשת

במאמר שהתפרסם לפני מספר ימים באתר משרד הבטחון הרוסי, נטען כי הפולנים הם אלה שאשמים בפרוץ מלחמת העולם השניה. במאמר שכתב מנהל מחלקת מחקר היסטוריה צבאית בפיקוד צפון-מערב רוסיה, סרגיי קובליוב, נטען כי "כל מי שלומד את ההיסטוריה של מלחמת העולם השניה ללא משוא פנים, יודע שהיא התחילה בגלל הסירוב של פולין להיענות לדרישות של גרמניה. דרישות שהיו מאוד מתונות". בכך מתכוון קובליוב לסירוב פולין לספח לגרמניה את העיר דנציג.

המאמר, שכותרתו "בדיות וזיופים בניתוח תפקידה של ברית המועצות בערב מלחמת העולם השניה ובתחילתה", זכה לתהודה רבה בעיתונות הרוסית הלא-ממשלתית, וגרם למשרד הביטחון של רוסיה לפרסם ביום חמישי הודעת הכחשה. בסוף השבוע נעלם קובץ המאמר משרתי האתר ולא נותר זכר לקיומו. רק שבמשרד הביטחון לא הצליחו למחוק את העותקים שלו מעשרות האתרים אליהם הועבר, ומהמאמרים שפורסמו בעקבותיו.

פרסום המאמר הוא, ככל הנראה, צעד נוסף במלחמה התקשורתית שמנהלים שלטונות רוסיה בשנים האחרונות נגד "ניסיונות זיוף היסטוריה", תוך עיוות התפקיד של ברית המועצות במלחמה בנאציזם - מאבק שעוגן לפני מספר שבועות בחוק, כאשר הנשיא מדוודב חתם על צו המורה להקים ועדה ממשלתית שתעסוק בנושא.

המטרה של המאבק, כפי שעולה מדבריהם של אנשי ממשל, היא לחזק את התדמית של רוסיה כמעצמה מוסרית שתמיד פועלת לטובת העולם, וליצור דה-לגיטימציה לשימוש של המערב במדינות השכנות של רוסיה למטרות צבאיות באמצעות צירופן לברית נאט"ו והצבת כוחות צבאיים בשטחן. כך, למשל, התחממה הגזרה באוגוסט שעבר, כשפולין וארה"ב חתמו על הסכם המאשר לצבא האמריקאי להציב סוללות טילי נ"מ בשטחה של פולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully