וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתושבי שפרעם מגיע צל"ש ולא אישום"

קובי מנדל, פנחס וולף וניר יהב

7.6.2009 / 13:10

חברי כנסת ערבים זועמים על ההחלטה להעמיד לדין צעירים משפרעם, שהיו מעורבים בלינץ' במחבל עדן נתן זאדה. ח"כ ברכה: "הקורבנות הפכו לנאשמים"

חברי כנסת ערביים הגיבו היום (ראשון) בזעם על ההחלטה להגיש כתב אישום נגד שבעה צעירים משפרעם, בגין מעורבות בלינץ' בחייל עדן נתן זאדה, שרצח ביריות בחודש אוגוסט 2005 ארבעה מתושבי העיר באוטובוס של חברת "אגד". ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) אמר כי "תושבי שפרעם היו צריכים לקבל צל"ש ולא כתבי אישום עבור מעשה הגבורה שביצעו בכך שהגנו על חייהם של תושבי העיר תוך סיכון חייהם. החלטת הפרקליטות היא מתן אור ירוק לטרוריסטים מחוגי הימין הקיצוני, זו דוגמה נוספת לאטימות של מערכת המשפט ולאיפה ואיפה שהיא נוקטת. כשתושבי ירושלים לקחו את החוק לידיים ועשו לינץ' בטרקטוריסטים, הם קיבלו צל"שים ולא כתבי אישום" .

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר: "בפרקליטות מסרבים להוריד את המסך מעל האיוולת והפיכת הקורבן לנאשם. יוצא שהנאשם היחיד הוא הקורבן, רק משום שהוא ערבי והמחבל מבצע הטבח הוא יהודי. ההחלטה בפרקליטות היא איוולת ומקוממת. בבתי הקברות בשפרעם נמצאות גופותיהם של ארבעת הנרצחים ובשכונות העיר יש יותר מעשה פצועים הנושאים את טראומת הטבח ההוא וזאת האמת".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) ביקר אף הוא את כתב האישום והגדיר אותו "פרובוקציה משטרתית שמעבירה מסר שאין לערבי זכות להגנה עצמית". לדבריו, "נמשיך לדרוש ועדת חקירה אובייקטיבית כדי לחשוף מי עמד מאחורי זאדה, מי סייע לו ומי נתן לו היתר לבצע את הפוגרום בשפרעם. אנו ננהל מאבק חריף ונהפוך את המשפט לזירה לחשיפת הגזענות הרצחנית שזאדה אינו נציגה היחד".

מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרחים הערבים בישראל, התייחס אף הוא להחלטה על הגשת כתב האישום. לדברי המרכז, "כתבי האישום הלא מבוססים נגד תושבי שפרעם הם כניעה ללחץ שמפעילים הכהניסטים והמתנחלים הקיצוניים שעמדו מאחורי הרצח". עוד נמסר מהמרכז כי "כל ארבעת השוטרים והאזרחים שביצעו וידוא הריגה בארבעת חשודי ביצוע פיגועי הדריסה שאירעו בירושלים קיבלו צל"שים. כנראה דמו של רוצח יהודי יקר יותר מדמם של חשודים ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully