וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "פנינו לשלום, תוך הבנה עם ארה"ב"

7.6.2009 / 10:22

ראש הממשלה הודיע כי בשבוע הבא יישא נאום מדיני , בו יציג את תוכניתה המדינית של הממשלה בראשותו."נשיג שלום, תוך הישענות על ביטחון ישראל"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו לשאת בשבוע הבא נאום מדיני, בו יציג את עקרונות הממשלה מהבחינה המדינית. נתניהו מסר את ההודעה על נאומו הצפוי בעת ישיבת הממשלה השבועית, עם זאת טרם הוחלט באיזה פורום ינשא הנאום.

לדברי נתניהו, "בימים האחרונים אני קורא ושומע ציטוטים המיוחסים לי אך לא נאמרו על ידי. ברצוני להבהיר את עמדתנו: פנינו להשגת שלום עם הפלסטינים ועם מדינות העולם הערבי, תוך נסיון להגיע להבנה מירבית עם ארצות הברית והעולם. השאיפה שלי היא להשיג שלום יציב תוך הישענות על יסודות מוצקים של ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. בשבוע הבא אציג לאזרחי מדינת ישראל את עקרונותינו להשגת השלום והביטחון. לקראת נאומי אני מתכוון לשמוע את דעתם של שותפיי לקואליציה ושל גורמים נוספים".

שר הביטחון אהוד ברק אמר בתגובה לדברי נתניהו , כי הוא "מאמין שישראל חייבת לקדם בברכה את חזון אובמה על הסכם אזורי כולל, ועל הממשלה לומר שוב שהיא מכבדת את כל ההסכמים הקודמים ובראשם מפת הדרכים, בה כתוב גם שתי מדינות. הדבר יחזיר את נושא המחלוקת על ההתנחלויות לפרופורציות הנכונות".

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בתגובה לדברים כי "יש מחוייבות אמריקאית לגבולות ברי הגנה ולבנייה בגושי ההתיישבות. ישראל מצפה ממדינות אחרות, כולל ממדינה גדולה וידידותית כמו ארצות הברית, לעמוד בהתחייבויותיהן. ההבנות בין ישראל לאמריקאים משתקפות במכתב בוש-שרון".

שר הפנים וסגן ראש הממשלה, אלי ישי, הדגיש כי "לא צריך לרוץ למינוחים של משבר ואסור לוותר על עקרונותינו. בניגוד למה שאומרת קלינטון, יש הבטחה אמריקאית לבניה בגושי ההתנחלויות ואין בעיה להוכיח זאת".

אובמה: "הצדדים התחפרו בעמדותיהם"

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בסוף השבוע כי ארה"ב תשקיע את מירב המאמצים כדי לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים. "עכשיו הוא הזמן לפעול כדי להגיע למציאות חיובית במזרח התיכון ולהקים מדינה פלסטינית", אמר אובמה במסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בדרזדן.

לדבריו, הסיבה היא שלא רק ששיחות השלום נעצרו, אלא שנוצרה תחושה ששני הצדדים התחפרו בעמדותיהם ונעשו ציניים כל כך עד שהגענו לנקודה שאי אפשר להחזירם לשולחן. "מה שעשינו עד כה לפחות יצר אווירה שבה אפשר לחדש את השיחות". בתוך כך, צפוי השליח המיוחד של ארה"ב ג'ורג' מיטשל להגיע מחר לאזור. מישטל צפוי להיפגש עם בכירים בירושלים ולהגביר את הלחץ להפסיק את הבנייה בהתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully