וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוטל חוק הקסדות?

אייל דץ

7.6.2009 / 9:38

הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים שעומדת להצבעה היום בכנסת כוללת הקצאת תקציבים לשבילים בערים, הסדרי מתקני חניה ויצירת תמריצים כללכליים ליישום החוק

ועדת השרים לענייני חקיקה תצביע היום (ראשון) על הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים. הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים, היא יוזמה של ח"כ דב חנין וח"כ מיכאל מלכיאור וגובשה על ידי עמותת ישראל בשביל אופניים בסיוע עמותת אדם טבע ודין וארגון מגמה ירוקה. ההצעה כוללת בתוכה הקצאת תקציבים לפיתוח שבילי אופניים בערים, חובת תיאום בין הרשויות המקומיות ומשרד התחבורה, יצירת רשת שבילי אופניים בטוחים ונוחים לשימוש, הסדרת האפשרות להעלות אופניים על רכבת ישראל ועל הרכבת הקלה, הסדרת מתקני חניה רבים לאופניים, הקמת מקלחות לרוכבים במקומות עבודה ויצירת תמריצים כלכליים אשר ילוו את יישום החוק.

בנוסף כוללת הצעת החוק גם הסדרת התקנת חניית אופניים בבנייני צבור ובמקומות העבודה, תיקון של פקודת התעבורה והטלת חובת חבישת הקסדה על אוכלוסייה הנתונה בסיכון גבוה של ילדים עד גיל 16 והשארת חבישת הקסדה לשיקול דעתם של מבוגרים המשתמשים באופניים כאמצעי תחבורה. בדברי ההסבר לחוק הודגש כי רשת הכבישים בישראל צפופה, הגודש בדרכים רב מאוד ורבים מאזרחי המדינה מבלים מדי יום שעות ארוכות בהמתנה בפקקים. לרכיבה על אופניים חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופי לרכב הפרטי אשר יפחית את הגודש בדרכים ויקטין את מספר הפקקים.

לקראת ההצבעה היום אמר יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים כי: "הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים תשפר את איכות החיים והסביבה בישראל, תתרום לבריאות הציבור ותגביר משמעותית את בטיחות הרוכבים. אנחנו קוראים לממשלת ישראל, לתמוך ביום ראשון בהצעת החוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully