וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה הקיצוץ בשכר השרים

מאת מוטי בסוק

6.6.2009 / 23:21

קיבלו הצעתו של שטייניץ לקצץ 5% בשכר רה"מ והשרים: "על השרים לתת דוגמה אישית לחיסכון"

הממשלה אישרה היום, לפי הצעת שר האוצר יובל שטייניץ, קיצוץ 5% בשכר ראש הממשלה ובשכר כל שרי הממשלה עד סוף 2010. הסיבה לקיצוץ היא המצב הכלכלי הקשה במשק. הקיצוץ אמור לחסוך לקופת המדינה כשש מאות אלף שקל בשנה. הקיצוץ בשכר ראש הממשלה, העומד על כ-41 אלף שקל ברוטו בחודש, יהיה כ-2,000 שקל ברוטו. הקיצוץ בשכר השרים, העומד על כ-36 אלף שקל בחודש ברוטו, יהיה כ-1,800 שקל ברוטו.


ההצעה של שטייניץ לקצץ בשכר השרים התקבלה בהמשך להחלטות ועדת הכנסת וועדת הכספים שלא לעדכן ב-2009 את שכר היסוד של נשיא המדינה, השרים, סגניהם, חברי הכנסת ונושאי משרה שיפוטית. שיעור העדכון אמור היה להיות תוספת של 3.8% מהשכר. הקיצוץ עליו החליטה הממשלה היום, אינו כולל את מרכיבי ההשתכרות של ראש הממשלה והשרים שאינם מוגדרים כשכר. כן, הוא לא צפוי לפגוע בגימלה של ראשי ממשלה ושרים לשעבר. החלטת הממשלה מהיום מחייבת את אישור ועדת הכספים של הכנסת לפני שתהפוך להליך חוקי.

בנימוקים להצעת ההחלטה מודגש כי היא תואמת את מדיניות הריסון התקציבי של הממשלה. מצוין כי ישראל מושפעת ממשבר כלכלי עולמי רחב היקף, שלא היה חמור ומורכב כמוהו מזה עשרות שנים. המשבר אומנם נולד בארה"ב ובמדינות אחרות, אולם הוא פוגע בצורה קשה בכלכלת ישראל. מודגש כי הטלטלה העולמית פגעה בצורה דרמטית בכלכלת ישראל במישורים וברבדים שונים, כולל ירידות חדות בשוק ההון, שהביאו לפגיעה בעושר הציבור ובחסכונותיו ארוכי הטווח. פגיעות אחרות הן, מחנק אשראי, ירידה בהיקפי הייצור והיצוא, ועלייה במספר המובטלים.

בנוסף, בחודשים האחרונים נרשמה ירידה חדה בהכנסות המדינה ממסים, המגדילה את הגירעון התקציבי ואת החוב הציבורי. בנסיבות אלו, מדגישה הצעת שר האוצר, נדרש שימוש זהיר, מדוד ומחושב בכספי הציבור, תוך נקיטה במדיניות שתיתן מענה הולם, מידתי וראוי למשבר הכלכלי, כולל מענה לסיכונים הייחודים למשק הישראלי, כמו חוב ציבורי גבוה ומצב גיאו-פוליטי מורכב. בהצעת ההחלטה של שר האוצר, מודגש כי שרי הממשלה מחוייבים לתת דוגמא אישית לחיסכון בכספי הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully