וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בלבנון: נסראללה יכבוש את השלטון?

ניר יהב ופנחס וולף

7.6.2009 / 11:09

עד כה נרשמו שיעורי הצבעה גבוהים של כ-18% בבחירות במדינה. ראש סיעת הרוב הפרו-מערבית, סעד חרירי, פנה ללבנונים: "לכו להצביע"

בישראל מביטים בציפייה על הבחירות בלבנון היום (ראשון). שר האוצר יובל שטייניץ הזהיר היום בפתח ישיבת הממשלה כי "חיזבאללה משתלט על לבנון. זה רע מאוד והתוצאה תהיה עוד מדינה אירנית, מה שישנה את המצב במזרח התיכון. אירן השתלטה על עזה באמצעות חמאס ואם תצליח להשתלט על לבנון באמצעות חיזבאללה, זה יחייב את ישראל ואת המדינות הערביות המתונות להבין שיש איום ושחייבים להתמודד איתו".

שר הפנים וסגן ראש הממשלה אלי ישי גם הוא בפתח ישיבת הממשלה כי "אם בלבנון תהיה ממשלת חיזבאללה, או אפילו אחיזה של חיזבאללה בממשלה, זאת תהיה ממשלת טרור שתוביל למדינת טרור".

כלי תקשורת בלבנון מדווחים היום על אחוז גבוה של מצביעים שהגיעו לקלפיות על מנת להצביע למועמדיהם לפרלמנט הלבנוני. סך אחוז המצביעים עומד על כ-18%, כאשר במספר כפרים הגיעו אחוזי ההצבעה אף ל-60%. הבחירות, הנערכות תחת אבטחה כבדה של עשרות אלפי חיילים ואנשי ביטחון, עוברות עד כה בשקט וללא אירועים חריגים. נשיא לבנון מישל סלימאן, נשיא לבנון לשעבר אמיל לחוד וראש סיעת הרוב בפרלמנט סעד חרירי הספיקו ללכת להצביע. הנשיא סלימאן אמר לאחר הצבעתו כי הוא "תומך בכל המועמדים" משום שהדמוקרטיה היא הדבר החשוב ביותר בעיניו.

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה כי בשעתיים הראשונות לבחירות נרשמו שיעורי הצבעה גבוהים. סעד חרירי, ראש סיעת הרוב בפרלמנט הלבנוני "אל-מוסתקבל" ובנו של ראש הממשלה שחוסל רפיק חרירי, אמר לאחר הצבעתו בבחירות כי "היום הוא יום חתונתם של לבנון והדמוקרטיה". חרירי קרא לכל בעלי זכות ההצבעה בלבנון לגשת לקלפיות ולהצביע עבור מועמדיהם.

על מנת להוות את הכוח המוביל בפרלמנט הלבנוני יש צורך בשישים וחמישה חברי פרלמנט מתוך 128 צירים. על פי ההערכות מומחים, עשוי חיזבאללה בעזרתם של צירים נוספים ממפלגות אחרות ליצור רוב ולהשתלט על הפרלמנט .

יחד עם זאת, חיזבאללה אינו יכול למנות נציג מטעמו לתפקיד ראש הממשלה שכן המפתח לחלוקת התפקידים בלבנון הוא עדתי: ראש הממשלה תמיד יהיה מוסלמי סוני, הנשיא נוצרי מארוני, יו"ר הפרלמנט מוסלמי שיעי, סגנו יווני-אורתודוקסי, שר ההגנה דרוזי, מפקד הצבא נוצרי מארוני וכן הלאה. אלא שאם חיזבאללה ישלוט בפרלמנט, תהיה לו השפעה על זהותו של ראש הממשלה הבא ולפיכך ייתכן וייבחר נציג מוסלמי-סוני המקובל על הארגון השיעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully