וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח: "חמאס עצר 150 מפעילינו ברצועת עזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.6.2009 / 17:08

בארגון מאשימים כי חמאס מבצע נקמה על אירועי השבוע בקלקיליה. חמאס: "מדובר בחוליות מסוכנות שרצו לפגוע בארגון"

פתח מאשים את חמאס במעצר של כ-150 פעילי פתח ברצועת עזה בנקמה על העימותים המזוינים שאירעו השבוע בקלקיליה, במהלכם נהרגו מספר אנשי חמאס ומספר אנשי מנגנוני הביטחון בגדה המערבית הכפופים ליו"ר הרשות אבו מאזן. דובר פתח, פהמי זעאריר, אמר (שבת) כי מאז אתמול בלילה עצרו אנשי חמאס מנהיגים רבים מפתח כמו גם פעילים של הארגון וכי הם עצורים כעת במספר מקומות.

לדברי זעאריר, מאז אתמול עורך חמאס מסע מעצרים באזורים שונים ברחבי הרצועה "כחלק מתגובה היסטרית", שבמסגרתה הם פושטים לבתיהם ומחרימים את תעודותיהם ואת דרכוניהם. זעאריר אף האשים את חמאס בהריגתו של איש פתח עבדאללה נסמאן בעת ניסיון מעצר אביו סאמי.

חמאס טוען כי מנגנוני הביטחון הכפופים לו ברצועת עזה עצרו ביומיים האחרונים חולייה "מסוכנת" של ארגון פתח, שקיבלה הוראות מההנהגה בגדה המערבית לפגוע בחמאס. דובר משרד הפנים של חמאס ברצועה, איהאב אל-רסין, אמר כי זו לא הפעם הראשונה שהממשלה ברמאללה מנסה לפגוע בחמאס שברצועה. "המדיניות שמבצעות החוליות הללו הן המשך למדיניות של מנגנוני הביטחון של הרשות בגדה", ציין.

במקביל, המתיחות בין פתח לחמאס גוברת על רקע מותו של פעיל פתח ברצועת עזה. בפתח טוענים כי חמושים של חמאס הרגו את עבדאללה נסמאן כשניסו לעצור את אחד מבניו, סאמי נסמאן, איש פתח העובד כקצין בכיר במודיעין הכללי ברצועת עזה. אל-רסין הכחיש כי אנשי חמאס הרגו את נסמאן וטען כי הוא מת מוות טבעי.

לפני כשבוע נהרגו שני פעילי חמאס, בהם מפקד הארגון בקלקיליה מוחמד א-סמאן, שלושה אנשי כוחות הביטחון הפלסטינים ואזרח בחילופי אש שאירעו הלילה בין כוחות הביטחון הפלסטינים בגדה לבין פעילי חמאס שהתבצרו בבית בקלקיליה וסירבו להסגיר את עצמם . א-סמאן היה מבוקש במשך שש שנים של כוחות הביטחון הישראליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully