וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדם שנשפך בניעלין - דלק למאבק"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.6.2009 / 13:01

בחמאס הבהירו כי עקל סרור שנהרג אתמול בהפגנה בניעלין לא מת לשווא. הפלסטינים הקימו חמ"ל כנגד מתקפות המתנחלים

בעקבות מותו של הפלסטיני עקל סרור במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה שנערכה אתמול (שישי) בכפר ניעלין שליד רמאללה, הודיע חמאס כי דמו של עקל לא נשפך לשווא. "עקל הגן באומץ על אדמתו ועמנו אל מול תכניות הכיבוש להפקיע את האדמה, לגזול אותה ולהקים גדר על האדמות הפלסטיניות", נמסר בהודעת הארגון. "דמו הוא דלק למאבקנו הקדוש בכיבוש הציוני עד שיוסר. הדם הטהור לא נשפך לחינם".

אתמול נהרג סרור מירי חיילי צה"ל ומג"ב במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה בכפר נעלין שבגדה. לדברי מפגינים במקום, החמישה נורו מאש חיה, ואחד מהם - שנפגע בחזהו - מת בדרך לבית החולים ברמאללה. מצה"ל נמסר, כי סרור הוא פעיל חמאס שנכלא בעבר בכלא הישראלי וכן נעצר מספר פעמים בשל מעורבותו בהפגנות.

חמאס הבהיר עוד כי הסכסוך עם ישראל מצריך אחדות סביב רעיון ההתנגדות, "זאת לאור מעשי הפשע שממשיכה ישראל לבצע נגד בני העם הפלסטיני, נגד אדמתו, ונגד מקומותיו הקדושים. המשך ההתנגדות היא האופציה המרכזית של חמאס במאבק בפשעים הציוניים".

בתוך כך, אחראי "תיק ההתנחלויות" בצפון הגדה המערבית רסאן דגלס הכריז על הקמת חדר מבצעים שיעסוק במתקפות המתנחלים נגד פלסטינים בצפון הגדה ובהפרת זכויות האדם שלהם. לדבריו, בחדר המבצעים ישתתפו ארגונים בינלאומיים ומוסדות מקומיים וההחלטה על הקמתו התקבלה לאחר שלפני מספר ימים הציתו מתנחלים שדות של פלסטינים באזור שכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully