וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "מצאנו ראיות לאורניום מועשר בדמשק"

6.6.2009 / 7:30

מדו"ח חדש של הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית עולה כי בבדיקות שנערכו באתר נוסף בדמשק נמצאו שרידים של אורניום

הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית מסרה אמש (שישי) כי מצאה ראיות לאורניום מועשר באתר גרעיני בסוריה, זאת בנוסף לשרידים שנמצאו באתר שהופצץ על ידי ישראל, לפי פרסומים זרים, באזור מרוחק במדבר הסורי. באו"ם האיצו בסוריה ובסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית לבדוק את הממצאים ולעמוד על טיבם.

סבא"א ממשיכה בבדיקת הטענות ודו"חות המודיעין האמריקאים לפיהם סוריה כמעט והשלימה כור בתכנון צפון קוריאני שהיה אמור להפיק פלוטוניום לייצור נשק גרעיני, לפני שישראל הפציצה את הכור ב-2007. סוריה מכחישה כי היא מסתירה פרטים ועדויות מהפקחים, אולם בדו"ח של סבא"א שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי סוריה עדיין מסתירה דו"חות ומונעת כניסה של פקחים לאתרים מסויימים.

גורמים בסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית מסרו בחודש פברואר כי פקחים שלהם מצאו שרידים של אורניום בדגימות קרקע באתר המכונה "דאיר אלזור". בדו"ח חדש של הסוכנות נמסר כי בבדיקות שנערכו במתקן נוסף בדמשק נמצאו גם כן סימנים לחלקיקי אורניום שיוצרו על ידי בני אדם, חלקיקי אורניום שאינם מתאימים לפעילות גרעינית המבוצעת באתר הפועל למטרות אזרחיות. ההסבר שניתן לגורמים בסוכנות על ידי סוריה אינו מספק, לטענתם, ובסוכנות בודקים כעת האם קיים קשר בין שני המתקנים שבהם נמצאו אורניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully