וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר שלח מכתבי אזהרה לפרקליטות בפרשת רמון

4.6.2009 / 21:07

המבקר שלח לפרקליטים ולשוטרים המובילים בפרשה חוות דעת בה הוא מייחס להם אחריות להתנהלות בלתי תקינה בתיק האזנות הסתר

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס העביר לפרקליטים שטיפלו בפרשת חיים רמון, טיוטה עם הממצאים שמשרד מבקר המדינה העלה בנושא האזנות הסתר בפרשה.

בערוץ 2 דווח כי מדובר במכתבי אזהרה שנשלחו לארבעת האחראים על התיק. המכתבים נשלחו לעו"ד רות דוד - פרקליטת מחוז תל-אביב, תת ניצב בדימוס מירי גולן - המפקדת לשעבר של היחידה הארצית לחקירות הונאה, עו"ד אריאלה סגל אנטלר - התובעת במשפט רמון, וסגן ניצב ערן קמין - ראש צוות החקירה המיוחד בפרשה. המבקר מייחס להם אחריות להתנהלות בלתי תקינה, אך לא מייחס להם זדון.

הטיפול בפרשה נעשה לאחר שממשלת אהוד אולמרט הטילה על מבקר המדינה להגיש חוות דעת בפרשה. מלשכת המבקר נמסר כי כעת ממתינים לתשובתם של הארבעה בטרם תושלם חוות הדעת. בנוסף קיבלו את חוות הדעת גם שר המשפטים יעקב נאמן, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, פרקליט המדינה משה לדור ומפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן. יש לציין כי האישים הללו קיבלו את הטיוטה לא כמושאי הדו"ח אלא בשל העובדה שבטיוטה ישנן גם המלצות מערכתיות.

"אין מדובר ב"מכתבי אזהרה" אלא בטיוטה של דו"ח, שהועברה להתייחסות ותגובת המבוקרים", כך נמסר הערב מהפרקליטות. "ממצאי טיוטת הדו"ח מפריכים לחלוטין את טענות רמון וגורמים מטעמו בדבר פעולות בלתי חוקיות שננקטו על-ידנו בקשר עם ביצוע האזנת הסתר בפרשה זו, וכן מפריכים את הטענות בדבר פעולות זדון כלשהן שבוצעו במסגרת הפרשה", הוסיפו בפרקליטות.

"הדבר נעשה בתום לב"

הפרשה החלה לפני כשנתיים וחצי. רמון, ששימש כשר המשפטים, הואשם במעשה מגונה בקצינה ששירתה בלשכת ראש הממשלה. מיד עם תחילת משפטו, התפטר רמון מתפקידו ומהכנסת. הרכב של שלושה שופטים בבית משפט השלום בתל אביב הרשיע פה אחד את רמון.

בעיצומו של המשפט, פנו סניגוריו של רמון ליועץ המשפטי לממשלה וטענו כי הפרקליטות לא העבירה להם במזיד תוצרי האזנות סתר שנעשו בפרשה זו, וכי עקב כך נגרמה פגיעה קשה בהגנתו. לטענת פרקליטי רמון, האזנות הסתר בוצעו לבכירים בלשכת ראש הממשלה, ובהם ראש הלשכה של אולמרט שולה זקן. השופטים היו מודעים לטענות הפרקליטים, ובחרו בכל זאת להרשיע את רמון.

בתחילה הכחישה הפרקליטות את החשדות וטענה כי "לא בוצעו האזנות סתר" בפרשת רמון, אך מאוחר יותר הודתה כי בוצעו האזנות לשלושה טלפונים ניידים, באישור נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב אורי גורן, בהם זה של מנהלת לשכת ראש הממשלה, שולה זקן. במשטרה ובפרקליטות הודו כי טעו כשלא העבירו לפרקליטיו של רמון את תמלולי ההקלטות, אך טענו להגנתם כי הדבר נעשה בתום לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully