וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ניתן להגיע להבנה עם האמריקאים"

נעמה טלמור

4.6.2009 / 13:11

יו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני נשאה היום דברים באוניברסיטת חיפה וקראה להתקדמות בתהליך המדיני. וקיפאון מנוגד לאינטרס הישראלי

באירוע סיכום אירועי חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה שנערך היום (חמישי) אמרה יו"ר מפלגת קדימה כי "הגענו להבנות עם הממשל האמריקאי בעבר בנוגע למתווה לפתרון הסכסוך, אני מאמינה שנוכל לעשות זאת גם בעתיד". עוד הציגה לבני את עמדתה בנוגע לפתרון שתי המדינות לשני עמים ואמרה כי "פיתרון שתי המדינות לשני העמים אינו טובה לאמריקאים אלא אינטרס ישראלי".

לבני שללה את תזת ה"אין פרטנר מהצד הפלסטיני" ואמרה כי "אתם יכולים לשאול אותי על מה את מדברת? מה יעזור דף נייר אם בצד השני אין אף אחד שמסוגל להוציא לפועל את ההבנות? אני מאמינה שאם נגיע להסכם שמקובל על הצד הפלסטיני ועלינו, הוא יהיה בסופו של דבר ההסכם שייושם כאשר יגיע לצד השני מנהיג שכן מסוגל לבצע".

בהתייחסה לחמאס אמרה לבני כי זה אינו פרטנר "לא מכיוון שאני רוצה להעניש אותו על פיגועי הטרור, אלא בגלל שהסכסוך איתו הוא דתי". לדברי לבני, "ככל שהזמן חולף הקיצונים הופכים יותר ויותר צדדים בסכסוך הזה לדתי. לכן הזמן הוא קריטי וקיפאון מדיני מנוגד לאינטרס הישראלי".

לבני אמרה גם כי לאחר פתרון הסכסוך "ישראל תהייה מדינת העם היהודי וכמובן שמדינת העם הפלסטיני תהייה פלסטין. האזרחים הערבים בישראל הם כמובן שווי זכויות אבל את שאיפותיהם הלאומיות יוכלו לממש בפלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully