וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להקים ועדת שרים שתטפל בנושא המאחזים"

פנחס וולף

4.6.2009 / 12:33

סיעת הבית היהודי פנתה לרה"מ בדרישה להקים ועדת שרים שתהיה מופקדת על המאחזים. "צעד שימנע מתחים בקואליציה"

סדקים ראשונים בקואליציה? יושב ראש סיעת הבית היהודי זבולון אורלב פנה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להקים ועדת שרים להסדרת נהלי התכנון והבנייה ביהודה ושומרון. הוועדה תהיה מופקדת על הטיפול במאחזים. במכתב לנתניהו כתב אורלב כי "לדעת סיעתנו, ממשלת אולמרט ראתה לנכון שהטיפול בסוגיה זו ידון בוועדת שרים כדי לגבש עמדה ממשלתית רחבה".

בנוסף שלח ח"כ אורלב מכתב לשר הביטחון אהוד ברק בדרישה לפגוש את חברי הסיעה. לדברי אורלב, "סיעתנו שההתיישבות ביהודה ושומרון היא מאבני הדרך בהשקפתה, הופתעה והועמדה בפני עובדות בדרך טיפולך בסוגית המאחזים. לדעתנו ניתן לפתור את הסוגיה בהידברות ובהסכמה ללא צורך לנקוט באכיפה כוחנית הגורמת נזק בלתי משוער".

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר אורלב את המהלך ורמז כי זהו רק צעד ראשון שסיעתו עתידה לנקוט כדי לשנות את מדיניות הממשלה בנוגע למאחזים. "אני מקווה שראש הממשלה יענה לדרישה להקמת ועדת השרים ובכך יחסוך פוטנציאל של מתחים וזעזועים- גם בתוך מפלגתו וגם בתוך הממשלה". לדבריו, "הרעיון של קואליציה הוא שכל המרכיבים בה יכולים להשפיע. כרגע זו התנהלות עם אג'נדה של שר הביטחון . איננו יכולים לעמוד מופתעים בפני עובדות מוגמרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully