וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חודש המו"מ במצרים לשחרור שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.6.2009 / 10:45

העיתון 'אל חיאת' מדווח, כי באחרונה חודש המו"מ העקיף בין חמאס לישראל בעניין עסקת שליט, לאחר שמפקד חמאס בעזה הגיע לקהיר

"באחרונה חודש המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט" – כך מסרו (חמישי) מקורות פלסטינים המוגדרים 'מהימנים' לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. לדברי המקורות, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי ובכיר נוסף מרוואן עיסא הגיעו לקהיר לפני מספר שבועות על מנת לנהל מגעים בנושא זה.

המקורות הוסיפו כי עד כה לא הציגה מצרים, המשמשת כמתווכת בפרשה, לחמאס הצעות חדשות מצד ישראל הנוגעות לגיבוש עסקת שליט. לפני ימים ספורים מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את בכיר המוסד לשעבר חגי הדס כממונה על המגעים לשחרור שליט במקום עופר דקל שפרש מהתפקיד.

בכיר חמאס ומחזיק 'תיק שליט' בארגון, ד"ר אוסמה אל-מזיני, אמר אתמול כי "החלפתו של עופר דקל בחגי הדס כממונה על המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט לא תביא לשום התקדמות במגעים. התקדמות תושג רק אם ישראל תיענה לתנאים של חמאס, שעליהם אי אפשר לוותר". אל-מזיני הוסיף ואמר כי אם ישראל לא תיענה לתנאים של חמאס, "פרשת שליט תישאר כפי שהיא, בלי קשר לאדם שממונה עליה".

ביום שני אמר ד"ר אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, לוואלה! חדשות כי "המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט יימשך מהמקום שבו הופסק". לדבריו, "אם ישראל אכן תחדש את המגעים מהמקום שבו הופסקו, הרי שהיא רצינית ומעוניינת בגיבוש עסקה במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully