וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד ימנה לרמטכ"ל את גיסו מחשש למלחמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.6.2009 / 10:35

על פי הדיווחים, הנשיא הסורי ימנה את הגנרל אסף שוכאת לרמטכ"ל. מקורות מעריכים: "המינוי נעשה מחשש למלחמה חדשה במזה"ת

נשיא סוריה בשאר אסד החליט לבצע סבב מינויים בצבא סוריה, במסגרתו הוא צפוי למנות את גיסו, הגנרל אסף שוכאת, לרמטכ"ל הצבא במקום הרמטכ"ל הקודם, הגנרל עלי חביב, אשר מונה אתמול לשר ההגנה של סוריה. כך מסרו היום (חמישי) מקורות סורים המוגדרים "מהימנים" לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון.

להערכת המקורות, אסד מבצע את סבב המינויים בצבא מחשש שתפרוץ מלחמה חדשה במזרח התיכון, "בעיקר על רקע תרגיל העורף הענק שמבצעת ישראל בימים אלו ועל רקע האיומים שהיא משמיעה על כך שתתקוף את אירן". על פי הדיווח, לרוב מתבצעים מינויים בצבא ובמערכת הביטחון הסורית בחודש יולי אולם כפי הנראה ההתפתחויות האזוריות הניעו את אסד לזרזם השנה.

שר ההגנה החדש, הגנרל עלי חביב החליף את הגנרל חסן תורכמאני שמונה ליועצו של סגן נשיא סוריה. חביב מילא שורה ארוכה של תפקידים בצבא סוריה, ביניהם מפקד הקרב בסולטן יעקוב ב-1982 ומפקד הכוחות המיוחדים הסורים בשנת 2002. ב-2004 מונה לרמטכ"ל הצבא.

לפני שנה מסר סגן נשיא סוריה לשעבר עבד אל-חלים חדאם כי שוכאת, גיסו של בשאר אסד, נמצא במעצר בית ותחת שמירה הדוקה בעקבות חיסולו של קצין המבצעים של חיזבאללה עימאד מורנייה. חדאם, המתגורר מחוץ לסוריה ונחשב כיום לאחד ממתנגדיו החריפים של המשטר הסורי, אמר כי מחודש יוני 2005 אסד פועל לקצץ את כנפיו של שוכאת אולם השיא הגיע לאחר חיסולו של מורנייה, אז נעצר שוכאת ונאסר עליו לצאת מביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully