וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים קשים בין חמאס לפתח בקלקיליה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.6.2009 / 8:58

לאחר שמנגנוני הביטחון של הרשות כיתרו בית ובו מבוקשי חמאס, נפתחה אש לעבר הכוחות שכתוצאה ממנה נהרג איש פתח

חודשו העימותים המזוינים בין חמאס לרשות בקלקיליה. מקורות פלסטינים דיווחו (חמישי) כי איש מנגנוני הביטחון של הרשות בגדה המערבית נהרג במהלך חילופי אש עם פעילי חמאס בקלקיליה. העימותים פרצו לאחר ששוטרי הרשות הפלסטינית כיתרו מבנה בעיר שבו התבצרו שני פעילים בזרוע הצבאית של חמאס, איאד אל-אילכי ומוחמד אבו עטיה.

מקורות פלסטינים דיווחו כי איש המנגנונים נהרג כתוצאה מרימון שהושלך לעברו על ידי פעילי חמאס שהתבצרו בבניין. עוד דווח כי מספר אנשי מנגנוני הרשות הפלסטינית אף נפצעו, מצבם של אחד מהם קשה. כוחות הביטחון הפלסטינים הטילו עוצר על שכונת בנק פלסטין בצידה הדרומי-מערבי של העיר קלקיליה בניסיון לתפוס את הפעילים המתבצרים.

זוהי הפעם השנייה השבוע שבה מתנהלים חילופי אש בין שוטרי הרשות הפלסטינית לבין פעילי חמאס בקלקיליה. ביום ראשון נהרגו שישה פלסטינים, מתוכם שני פעילי חמאס ושלושה אנשי מנגנוני הרשות, בחילופי אש שאירעו בין כוחות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה הנאמנים ליו"ר הרשות אבו מאזן ובין חמושי חמאס שהתבצרו בבית בקלקיליה וסירבו להסגיר את עצמם. שני אנשי חמאס שנהרגו הם מפקד הארגון בעיר, מוחמד א-סמאן, ופעיל נוסף בשם מוחמד יאסין. א-סמאן היה מבוקש במשך שנים ארוכות לכוחות הביטחון הישראלים.

האירוע עורר מתיחות חריפה בין פתח לחמאס. בעוד שבפתח האשימו את חמאס ביצירת מהומות ובניסיון לבצע הפיכה גם בגדה המערבית, בחמאס טענו כי יו"ר הרשות אבו מאזן הינו "סוכן ציוני" המשתף פעולה עם ישראל בתפיסת חוליות חמאס. מאז התקרית הקפיא חמאס את השתתפותו בשיחות הפיוס בקהיר בין פתח לחמאס.

בחילופי האש נהרגו גם שלושה פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס. מקורות פלסטינים דיווחו כי בחלוף שעות ארוכות שבמהלכן דרשו כוחות הביטחון הפלסטינים מפעילי חמאס להסגיר את עצמם, נהרגו הפעילים והעימותים הסתיימו.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס
  • פתח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully