וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הרשיע: אסי אבוטבול - ראש ארגון פשע

עדי שמחוביץ

4.6.2009 / 9:40

השופטים קבעו כי ”הרושם המתקבל הוא של עשייה עבריינית בלתי מתפשרת”. אבוטבול גם הורשע בעבירת מתן השוחד לד"ר ג'קי סרוב

יותם רונן

(צילום: יותם רונן , עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: רועי כ"ץ)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (חמישי) את העבריין אסי אבוטבול בעמידה בראש ארגון פשיעה. אבוטבול זוכה מעשרה אישומים אחרים. הרכב השופטים בראשות השופטת ברכה אופיר- תום קבעו כי אבוטבול עמד בראש ארגון פשיעה שעסק בסחיטה בכוח של אנשי עסקים בארץ ובחו"ל. ארבעה מתוך 24 נאשמים נוספים בפרשה זוכו.

השופטים קבעו בהכרעת הדין כי "בסופו של יום לא היה מנוס מהמסקנה שבפנינו ארגון פשיעה היררכי שהכול מתבצע בו על פי הוראות מגבוה ובסדר מופתי". השופטים ציינו עוד כי "הרושם המתקבל הוא של עשייה עבריינית בלתי מתפשרת". השופטים אמרו על אבוטבול כי "ניכר מעמדו ושליטתו בארגון ובנאשמים הכפופים לו. הנאשמים קיבלו הנהגתו וסרו למורתו". על אלברט סיטבון, שהורשע כי שימש כיד ימינו של אבוטבול, אמרו השופטים כי הוא היה "איש ביצוע, מפעיל החיילים, וסוגר קצוות".

לאחר השמעת הכרעת הדין פנה סיטבון לשופטים: "אתם קובעים שאנחנו הפושעים הכי גדולים במדינה על סמך מה? יושבים פה אנשים ללא עבר פלילי. אתם קוראים לנו ארגון פשע ומשווים אותנו לארגוני פשיעה". בתגובה לדבריו אמרה לו השופטת כי "את טענותיו הוא מוזמן לטעון בשלב הטיעונים לעונש ולא עכשיו".

שיחד את ד"ר ג'קי סרוב

עורכת הדין נורית קורנהואזר מפרקליטות מחוז מרכז אמרה לאחר הדיון כי היא "מבקשת להדגיש שהכרעת הדין שניתנה היום, מהווה עדות ניצחת ששיתוף פעולה של המשטרה והפרקליטות מביא להרשעת הבכירים בארגונים האלה".

אחד האישומים שבהם הורשע אבוטבול, הוא עבירת מתן השוחד לד"ר ג'קי סרוב, מנהל חדר המיון לשעבר בבית החולים איכילוב. סרוב הורשע בבית המשפט השלום בתל אביב לפני כארבעה חודשים בלקיחת שוחד מאבוטבול ודינו נגזר ל-15 חודשי מאסר.

כתב האישום נגד אבוטבול השתרע על פני כ-79 עמודים וכלל 21 אישומים שונים. בין האישומים, חברות בארגון פשיעה, סחיטה באיומים של אנשי עסקים בארץ ובחו"ל, הצתות ועבירה על חוק איסור הלבנת הון. על פי כתב האישום ארגון הפשיעה של אבוטבול פעל משנת 2005 ועד מעצרם של הנאשמים בחודש מרץ 2007.

לפני יומיים הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את פרנק מטודי בחברות בארגון הפשיעה של אבוטבול ובעבירות של סחיטה באיומים והלבנת הון. בהכרעת הדין כתבה השופטת יהודית אמסטרדם כי "הוכח בתיק כי הנאשם פעל במסגרת ארגון הפשיעה של אסי שהיה בעל מבנה היררכי שבראשו עמד אסי, סיטבון שימש 'יד ימינו' ואחראי על הכספים וגבריאל שימש כמפקח בדרג ביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully