וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נפעל להגשמת שאיפות עמי האזור"

ניר יהב ועידן דורנר

4.6.2009 / 11:07

נשיא ארה"ב אמר לאחר פגישה עם מובארק בקהיר כי נאומו לא יפתור את כל הבעיות במזרח התיכון. "ארה"ב מחויבת לשלום האזור"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר הבוקר (חמישי) לאחר פגישה עם נשיא מצרים חוסני מובארק, כי נאומו לא יצליח לפתור את כל הבעיות במזרח התיכון. במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו המצרי הבהיר אובמה כי ארצו מחויבת לתהליך השלום במזרח התיכון. הוא הודה למובארק ואמר כי הוא מצפה לנאומו באוניברסיטת קהיר בצהריים.

אובמה שיבח את נשיא מצרים על ניסיונו הרב בכל הנוגע למזרח התיכון והוסיף: "הדגשתי בפני הנשיא המצרי כי ארה"ב מחויבת לפעול יחד ובשותפות עם מדינות האזור עד שכל עמי האזור יצליחו להשיג את שאיפותיהם". נשיא מצרים מובארק אמר במסיבת העיתונאים כי דן בפגישתו עם אובמה בסוגיות הנוגעות למזרח התיכון ובפרויקט הגרעין האירני.

אובמה הגיע הבוקר (חמישי) למצרים והוא יישא נאום בשעה 13:00 שצפוי להיות גולת הכותרת של הביקור הנשיאותי במזרח התיכון, בו מתכוון ככל הנראה אובמה לפתוח דף חדש ביחסי ארצות הברית עם העולם המוסלמי.

לאחר נחיתתו בקהיר, אובמה הגיע לארמון הנשיאות, שם התקבל בטקס חגיגי על ידי נשיא מצרים חוסני מובארק. את פניו של אובמה בשדה התעופה קיבל שר החוץ אחמד אבו אל-רייט. אובמה לא נשא דברים בשדה התעופה ומשם נסע ישירות להיפגש עם הנשיא חוסני מובארק בארמון הנשיאות. השניים צפויים לדון בהתנעת תהליך השלום במזרח התיכון ובתכנית הגרעית האירנית.

דריכות בירושלים

על רקע המתיחות בציר וושינגטון-ירושלים סביב סוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות, מקווים בישראל שהשינוי ביחסי ארצות הברית והעולם הערבי לא יפגע ביחסים האינטימיים בין שתי המדינות. כותב הנאומים של הנשיא אף אמר הלילה כי הנשיא יפרט בנאומו את עמדתו בנושא הסכסוך הישראלי-ערבי.

בנאומו באוניברסיטה של קהיר צפוי אובמה לפנות לציר המדינות הערביות המתונות בניסיון להתניע מחדש את התהליך המדיני התקוע בין ישראל והפלסטינים. בנוסף ינסה הנשיא האמריקאי לגבש קואליציה שתתמוך במאמצי ארצות הברית לבלום את הגרעין האירני. אובמה יאותת על שינוי בגישה האמריקאית לאיסלם ולמדינות ערב המתונות, אך כבר הודיע השבוע שלא יתנצל על מדיניות הממשל הקודם, שבתקופתו החריף הקרע בין ארצות הברית ובעלות בריתה במזרח התיכון.

גם בחמאס פוזלים אל עבר ביקור אובמה אצל השכנה מדרום ונציגיו הזמינו את הנשיא לבקר גם ברצועת עזה. במכתב ששיגר אמש לאובמה ממלא מקום שר החוץ מטעם חמאס, ד"ר אחמד יוסוף, נכתב כי אם יבקר בעזה "יוכיח אובמה כי לממשל האמריקאי החדש יש כוונות חדשות" בכל הנוגע ליחסו לחמאס ולסכסוך הישראלי-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully