וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופסים את "האנס של צפון תל אביב"

דניאל זילברברג

4.6.2009 / 4:32

וגם: מלחמת ששת הימים מורגשת גם בעיר ונחשפת פרשת סחיטה ואיומים על חיילים הומוסקסואלים בקריה. פרק נוסף של השבוע לפני - במלאת 100 שנה לת"א

1923 - מגינים על השפה העברית

גדוד מגיני השפה העברית מתחיל את פעולתו. מטרת הגדוד הינה להפיץ את השימוש היומיומי בשפה העברית. באותה תקופה דיברו בת"א בליל של שפות אירופאיות, ביניהם יידיש, גרמנית ורוסית. אנשי הגדוד, שרואים בעצמם מחלקה צבאית לכל דבר, מפיצים פליירים ברחבי העיר, מפגינים מול חנויות עם שלטים בשפות זרות, ודרשו קנסות גבוהים לדוברי שפות זרות. הם אפילו הטרידו את ביאליק שדיבר ביידיש ברחוב בעת שהלך עם חבר. הגדוד פעל עד פרוץ מלחמת העולם השנייה, אז הפסיק את פעולתו.

1967 - פורצת מלחמת ששת הימים

5.6.67 - חיל האוויר תוקף לפנות בוקר בסיסים צבאיים במצרים, ותוך שעות ספורות הורס את חיל האוויר המצרי כמעט כולו. לקראת הצהריים פגזים מתחילים ליפול בשטח ישראל. בתל אביב נופלים 12. התושבים יורדים מהר למקלטים, והעיר מושבתת לחלוטין. תל אביב כמעט לא ניזוקה, מלבד פגיעות במספר בתים בצפון העיר ובתל ברוך. איש לא נפצע. לקראת הלילה מתירים לתושבי העיר לצאת מהמקלטים, ופותחים מערך חברתי רחב היקף לעזור לחיילי צה"ל. עיריית ת"א אוספת תרומות של אוכל וביגוד כדי לשלוח לחזית, תלמידי בתי הספר שהושבתו עקב המלחמה מתנדבים בבתי חולים, בגני ילדים, ובמרכזי חלוקת מצרכים. אנשים מסתובבים ברחובות העיר ומחכים לעדכונים על אודות הלחימה האינטנסיבית. תל אביב, כהרגלה, שומרת על קור רוח, ובתי הקפה חוזרים לפעול יומיים מהשמעת האזעקה הראשונה.

1982 - סוחטים ומאימיים על חיילים הומוסקסואלים בקריה

2.6.82 - חברי הכנסת שולמית אלוני ויוסי שריד חושפים בפני הציבור פרשת איומים וסחיטה כנגד חיילים הומוסקסואלים שמשרתים בקריה בתל אביב. בעקבות חקירה התברר כי קצין הביטחון של הקריה ביקש באופן בלתי רשמי מכל חיילי הבסיס להודיע לו מי הם החיילים ההומוסקלסואלים בבסיס, שלאחר מכן זכו ביחס בלתי הוגן מצידו ומצד בעלי דרגות גבוהות אחרות.

חשיפת הפרשה מעוררת את זעמם של חברי הקהילה בתל אביב, אך התזמון הלקוי של התפוצצות הפרשה (מיד עם החשיפה פורצת מלחמת שלום הגליל), הפרשה לא קיבלה את ההד והתעודה שאלוני ושריד קיוו לה.

1985 - נתפס "האנס של צפון תל אביב"

5.6.85 - לאחר עשרה מעשי אונס שמזעזעים את תושבי צפון תל אביב והטילו מורא על נשות העיר, נתפס מי שכונה "האנס של צפון תל אביב". יוסף מאחג'נה, תושב טירה, התגלה כאנס הסדרתי, והוא נתפס על ידי משטרת מחוז תל אביב בעת שפרץ לדירה. מאחג'נה נהג לפרוץ לדירות בשעות לילה מאוחרות כדי לגנוב, ותוך כדי לבדוק את זהותם של דיירי הבית. המידה שגילה כי פרץ לדירה של אישה שגרה לבד, הוא נהג לשוב אל הדירה בהפרש של מספר ימים, להפתיע את הדיירת הישנה ולאנוס אותה בביתה.

מאחנג'ה מורשע ב-10 מעשים אונס, ומוכנס לכלא ל-21 שנים. לאחר שיחרורו הוא נתפס שוב בניסיון לפרוץ לדירה והוכנס שוב לכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully