וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה למלך סעודיה: "אם נפעל יחד, נתקדם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.6.2009 / 17:59

נשיא ארה"ב התקבל על ידי המלך עבדאללה שהחמיא לו ואמר כי הוא אדם בעל שיעור קומה הראוי לנשיאות. אובמה: "נפעם מחוכמת המלך"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"אני נפעם מחוכמתו של המלך", כך אמר הערב (רביעי) נשיא ארה"ב ברק אובמה בתום פגישתו עם המלך הסעודי עבדאללה. אובמה, שנחת מוקדם יותר בריאד והתקבל על ידי המלך, הבהיר כי הגיע לממלכה כדי להתייעץ עם עבדאללה לפני שיישא את נאומו מחר בקהיר. בנאום צפוי אובמה לקרוא לפיוס עם העם הערבי והמוסלמי.

"לארה"ב ולסעודיה יש היסטוריה ארוכה של ידידות ושל מערכת יחסים אסטרטגית", אמר הנשיא. הוא הוסיף כי הוא מאמין שאם ארה"ב וסעודיה יפעלו יחדיו, תושג התקדמות בשורה של נושאים. המלך הסעודי החמיא גם הוא לנשיא ארה"ב ואמר כי מדובר באדם בעל שיעור קומה הראוי לכהן כנשיא.

אובמה יסעד עם המלך ארוחת ערב. השניים צפויים לדון בשורה של נושאים, ביניהם פרויקט הגרעין האירני והתנעת תהליך השלום במזרח התיכון. אובמה ילון בחוותו של עבדאללה, ג'נאדרייה, בסמוך לריאד.

תחנתו השנייה של הנשיא אובמה בביקורו במזרח התיכון תהיה מצרים, שם הוא ייפגש עם הנשיא חוסני מובארק וידון עימו בתהליך השלום באזור. אובמה צפוי לשאת נאום היסטורי באוניברסיטת קהיר שבו יקרא להתפייסות עם העולם הערבי והמוסלמי ויציג בקווים כלליים את תוכניתו המדינית למזרח התיכון. אובמה צפוי לבקר גם במספר אתרי תיירות בקהיר, ביניהם הפירמידות, מוזיאון קהיר ומצודת קהיר.

במקביל לביקורו של אובמה בסעודיה פרסם מנהיג ארגון אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, קלטת שמע חדשה, בה הוא תוקף את המדיניות של נשיא ארה"ב ברק אובמה כלפי המדינות המוסלמיות. לדבריו, אובמה ממשיך בדרכו של בוש: "אובמה וממשלו שתלו את זרעי השנאה והנקמה נגד אמריקה". בן לאדן קרא לעם האמריקאי להתכונן לשאת בתוצאות של מדיניות הבית הלבן. הקלטת שודרה ברשת "אל ג'זירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully