וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים הציתו שדות של פלסטינים בגדה

3.6.2009 / 15:23

בפעולה שהוגדרה על ידם כ"תג מחיר", הציתו מתנחלים שטחי חקלאות, במחאה על פינוי מבנים במאחזים ויידו אבנים לעבר פלסטינים

(צילום: רויטרס, גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מתנחלים הגיבו היום (רביעי) בזעם על פינוי מאחזים מוקדם יותר ברחבי הגדה המערבית. הם הגיבו במספר פעולות מחאה שהוגדרו על ידם כ"תג מחיר", ובין היתר הציתו שטחים חקלאיים פלסטיניים סמוך להתנחלות שבי שומרון. המנהל האזרחי הזעיק למקום ניידת כיבוי שהשתלטה על האש. כמו כן דווח על ידויי אבנים לעבר כלי רכב פלסטיניים סמוך למאחז חוות גלעד. עד כה לא דווח על נפגעים. כוחות מג"ב הוזעקו למקום ופתחו בסריקות לאיתור משליכי האבנים.

כוחות הביטחון פינו מוקדם יותר שלושה מבני עץ ברמת מגרון שבחבל בנימין, שמשמשים למגורי בני נוער. המאחז הוקם על ידי תנועת נוער למען ארץ ישראל, סמוך להתנחלות מיגרון שלגביה מתקיים דיון בבג"ץ. קודם לכן פינו כוחות של מג"ב והמנהל האזרחי מספר מבנים ארעיים שהוקמו במאחז מעוז אסתר, הסמוך לרמאללה. אחר הפינוי יידו מספר מתנחלים אבנים לעבר הכוחות ומתנחל אחד נעצר. המאחז פונה לפני שבועיים, אולם זמן קצר לאחר מכן שבו המתנחלים למקום.

"אין ספק שההרס במעוז אסתר מגיע לקראת ביקורו של אובמה מחר במצרים", אמר לוואלה! חדשות יונתן רחמים, ששהה במאחז, "אבל היום כולם כבר יודעים שכל נקודה שמערכת הביטחון תוריד, תוך מספר שעות היא תוקם מחדש ואפילו תורחב. השאלה היחידה היא מי יישבר קודם, ואני מאמין שאלו לא יהיו אנחנו". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הודיע בתגובה להריסת המבנים במאחז מעוז אסתר כי יגיע מחר לבנות את המאחז מחדש.

ארגון זכויות האדם "יש דין" התייחס הערב להצתת שדה של פלסטינים על ידי מתנחלים. לדברי הארגון, "כישלון הצבא והמשטרה בפירוק תשתיות הטרור היהודי הוא מביש. העובדה שהצבא הטוב בעולם נכנע לבריוני הגבעות מלמדת על אי רצון לאכוף את החוק ולא על חוסר יכולת לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully