וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי והלטאות

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

3.6.2009 / 14:27

איך מתמודדים עם גורת חתולים חירשת, ואיך נמנעים מהבאת טרף הביתה? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי בחתולים, עונות לשאלות שלכם

אנחנו חיים בבית קרקע ולחתולה שלנו יש גישה חופשית החוצה דרך חלון פתוח. לעיתים קרובות היא תופסת לטאות וציפורים קטנות ומביאה אותן הביתה לשחק איתם ולזלול אותם. איך אפשר למנוע ממנה לעשות זאת?

ראשית, כל הכבוד לחתולה שלכם על כך שהיא נוהגת כחתולה אמיתית! לצערנו, בטבע יש גם נטרפים ולעיתים , לצערנו הרב, מדובר בכך שאנחנו, האנשים, רואים זאת. זה לא נעים לנו, אבל – זה מהלך טבעי ביותר, ואנא אל תכעסו על החתולה. בנוסף, היא מביאה את השלל למקום הבטוח ביותר עבורה – הבית. היו בטוחים שהיא מאד סומכת עליכם ומרגישה איתכם הכי קרוב שאפשר – ואנא ראו זאת מנקודת ראותה של החתולה.

שנית, מה ניתן לעשות? במידה והחתולה לא מעוקרת, יש לעשות זאת בהקדם. בנוסף, תוכלו לענוד לחתולה קולר אלסטי המיוחד לחתולים שעליו מוצמד פעמון קטן (חובה עליו להיות בעל אפשרות להינתקות מצוואר החתולה ואם וכאשר היא תיקלע למצוקה וחלילה תהיה בסכנת חנק מהקולר).
מטרת הפעמון להרחיק את הטרף המיועד כשהחתולה נעה לקראתו במרדפה להרגו. כמובן שחשוב גם לחרוט את שם של החתולה ומספר טלפון למקרה חירום.

כמו בהרבה בעיות, משחקי חכה תמיד יעילים, הם מחקים באופן מושלם את מעוף הציפור או מרוץ העכבר. חשוב להמשיך ולתת לה לצאת ולהכנס כרצונה, ולתת לה כמובן המון אהבה ואוכל מעולה. בהצלחה וכל טוב.

יש לי חתולה בת 3 חודשים, חירשת. שמתי לב שכשאני יוצאת מהבית והיא נשארת לבד היא מייללת (אני שומעת אותה מלמטה). האם היא מפחדת להישאר לבד? האם זה קשור לעובדה שהיא לא שומעת? זו הפעם הראשונה שיש לי חתולה ואני לא יודעת מה לעשות

חתולים חרשים נוטים ליילל באופן חזק מהרגיל, והיללות עצמן הן גם מאד צורמות. החתולים החרשים לא למדו מאימן את הדרך והצליל המתאימים לביצוע פעולה זו, ובנוסף הם כמובן לא שומעים עצמם ויחד עם זאת הם רוצים בתשומת לב שהיללה מיועדת עבורה - כך שכל הסיבות האלו יחדיו מביאות ליללות מאד גבוהות וצורמות.

חשוב להבין שהצליל טבעי לגמרי. היא צעירה מאד וכמובן מאד לא רוצה שתלכי ממנה. היא זקוקה לחברה – והטוב ביותר עבורה, הוא אימוץ גור מקסים נוסף, רצוי בגילה. זה מאד מאד מומלץ – תמיד עדיף לחתולים לגדול ולחיות עם חתול נוסף - הוא גם חברה נהדרת וגם מגן, תומך, בן זוג למשחק ועוד ועוד. אנחנו, בני האדם, הולכים לעניינינו והחתול נשאר לבדו וזה קצת לא נעים מבחינתו ובהחלט מאד משעמם.

אם תחליטי שאין באפשרותך להיות אחראית לגידול וטיפול בשני חתולים, אנא דאגי לשחק ולהיות עם החתולה כעת ולתמיד, בכל יום בבוקר כעשרים דקות – חצי שעה, לפני שאת עוזבת את הדירה.

אנא עשי זאת גם בשעות הערב- לילה כמובן – ועשי בזמן זה כל מה שחתולה עושה עם אחיה – כלומר משחקים מתאימים אינטראקטיביים – משחקי חכה וכדומה וכדאי לאפשר לצפות בכל הקורה בחוץ באופן בטוח (רשתות על החלונות בכל הקומות מעבר לקומה ראשונה) פעילויות עצמאיות עבורה בתוך הדירה: מדפים מדורגים לעלות ולרדת, מקומות גבוהים לקפוץ אליהם, מנהרות למיניהן עם שפע של משחקים מוחבאים וגם חטיפים מוחבאים בתוך קרטונים וקופסאות עם חורים ועוד ועוד שפע רעיונות, כדי להשאיר אותה עם עניין טבעי לחתולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully