וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אגברייה לאו"ם: רוצה לחקור פשעי צה"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.6.2009 / 13:30

הח"כ פנה למזכ"ל האו"ם בבקשה לאפשר לו לחבור לצוות החקירה שהגיע לעזה. "ניסיוני כרופא יעזור לחקור פשעי מלחמה שבוצעו"

ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) פנה למזכ"ל האו"ם באן קי-מון בבקשה לאפשר לו לקחת חלק פעיל בוועדת החקירה של האו"ם הבודקת בימים אלו אם ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה. לדבריו, ברצונו לחלוק את רשמיו מביקורו ברצועת עזה לאחר המבצע, שכן שם ראה במו עיניו את תוצאותיו של המבצע "הברוטאלי וחסר הרחמים".

"כחבר בכנסת ישראל וכמי ששימש כרופא במשך יותר מ-30 שנה במוסדות רפואיים מובילים בישראל, אני פונה אליך בבקשה לאפשר לי לקחת חלק פעיל במשלחת הבדיקה של האו"ם", כתב ח"כ אגברייה במכתבו. "ברצוני לחלוק עם הוועדה את ניסיוני ואת תובנותי כרופא בנוגע לנושאים שהוועדה חוקרת כרגע".

לדברי ח"כ אגברייה, במהלך ביקורו ברצועת עזה הוא ראה במו עיניו "לא רק את ההרס שהצבא הישראלי הותיר מאחוריו, אלא גם פלסטינים פצועים בבתי החולים של עזה שהיו להם כוויות יוצאות דופן". לטענתו, הכוויות הללו מהוות "אינדיקציה ברורה לעובדה שישראל השתמשה בכלי נשק שאסורים לשימוש, הן על פי החוק ההומניטארי הבינלאומי והן על ידי החוק הפלילי הבינלאומי".

ח"כ אגברייה הביע תקווה כי הוועדה לא תחסוך במאמצים כדי לחשוף "את פשעי המלחמה ואת הזוועות שישראל ביצעה במהלך המתקפה הצבאית נגד עזה ושתוצאותיה הסופיות יסייעו להעמיד לדין את פושעי המלחמה הישראלים". הוא הביע תקווה לסייע למאמצים אלו וגם גינה את החלטת ממשלת ישראל שלא לשתף פעולה עם הוועדה, שהגיעה שלשום לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully