וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן במוסקבה: "לא נתקוף את אירן"

עידן דורנר

3.6.2009 / 12:51

שר החוץ, המבקר ברוסיה, אמר כי לישראל אין כוונה לתקוף את מתקני הגרעין האירנים. לדבריו, "אירן היא גם הבעיה של מדינות ערב המתונות"

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר היום (רביעי) במהלך ביקור בבירת רוסיה מוסקבה, כי "ישראל אינה מתכננת לתקוף את אירן". לדברי ליברמן, "אין לנו צורך בכך. ישראל היא מדינה חזקה והיא מסוגלת להגן על עצמה. אירן היא לא רק הבעיה של ישראל, היא גם הבעיה של מדינות ערב המתונות. היא גורם לחוסר יציבות במזרח התיכון, ולא אנחנו צריכים לחשוב על פתרון, אלא הקהילה הבינאומית כולה".

כשנשאל האם הושגה הסכמה עם מוסקבה לגבי ההתמודדות עם הגרעין האירני או לגבי מניעת מכירת נשק לסוריה השיב שר החוץ, כי "בסבב שיחות כל כך קצר, קשה להשיג הסכמה, אך לפחות הכל נמצא על השולחן - גם ההסכמות וגם חילוקי הדעות".

לגבי תהליך השלום עם הפלסטינים אמר ליברמן, כי "לישראל יש רק בעיה אחת עם יוזמת השלום - שאלת הפליטים. לא נחזיר שלושה מיליון פליטים לשטח ישראל". ליברמן האשים את מדינות ערב כי הן לא מאפשרות לפליטים לעזוב את המחנות בהם הם חיים, להתפתח ולהיקלט בתחומן. "מי שמתכנן להכניס את הפליטים לישראל רוצה לחסל אותנו". לדבריו, "ישראל לא תשתתף בשום ועידה בינלאומית שאליה יוזמנו גם חמאס או חיזבאללה, או אם תיחתם עסקת נשק שתפר את מאזן הכוחות באזור".

על התקריות האנטישמיות שגברו לאחרונה ברוסיה אמר: "האנטישמיות ברוסיה פחות חמורה מבעבר. אנחנו בהבנה מלאה עם הממשל הרוסי שצריך להילחם בתופעה".

אתמול נפגש ליברמן עם נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב, רה"מ ולדימיר פוטין ושר החוץ סרגיי לברוב. שר החוץ אמר כי "אם ייכשלו השיחות בין המערב לאירן יהיה צורך בגישה תקיפה ובהטלת סנקציות קשות על אירן". בנושא המו"מ עם סוריה אמר כי הוא מוכן לפתוח עם סוריה במו"מ באופן מיידי אך ללא תנאים מוקדמים.

ליברמן התייחס גם לסכסוך במזרח התיכון בכללותו ואמר כי "הסכסוך בין ישראל לפלסטינים אינו עומד בפני עצמו והוא חלק ממאבק שלם בין קיצונים למתונים המתרחש במזרח התיכון ויש לפתור אותו באמצעות תוכנית כוללת שבה יהיו מעורבות גם מדינות המפרץ הפרסי, ערב הסעודית ומדינות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully