וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיק תיק שליט: "מינוי הדס לא ישנה דבר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.6.2009 / 12:17

בכיר בחמאס אמר כי מינוי חגי הדס לממונה על המו"מ לשחרור שליט, "לא תביא להתקדמות במגעים, אלא אם ישראל תיענה לתנאי הארגון"

"החלפתו של עופר דקל בחגי הדס כממונה על המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט לא תביא לשום התקדמות במגעים. התקדמות תושג רק אם ישראל תיענה לתנאים של חמאס, שעליהם אי אפשר לוותר" – כך אמר היום (רביעי) בכיר חמאס ומחזיק 'תיק שליט' בארגון, ד"ר אוסמה אל-מזיני. "לא משנה לנו מי ממונה על תיק שליט מטעם ישראל, הדבר היחיד שחשוב לנו הוא שישראל תיענה לדרישותינו הצודקות".

אל-מזיני הוסיף ואמר כי אם ישראל לא תיענה לתנאים של חמאס, "פרשת שליט תישאר כפי שהיא, בלי קשר לאדם שממונה עליה". אל-מזיני התייחס גם לאפשרות לגבש עסקה עם ממשלת נתניהו באמרו: "לא מעניין אותנו הקיצוניות (של הממשלה – נ.י). אם הם ימשיכו להתעקש, נאמר להם כי שליט לא ישוחרר".

ביום שני אמר ד"ר אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, לוואלה! חדשות כי "המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט יימשך מהמקום שבו הופסק". לדבריו, "אם ישראל אכן תחדש את המגעים מהמקום שבו הופסקו, הרי שהיא רצינית ומעוניינת בגיבוש עסקה במהרה".

"אני מקווה רק שהמגעים לא יתחילו מהתחלה, כי כך לא נוכל לגבש עסקה, אלא מהיכן שהופסקו כשניהל אותם המתווך הקודם עופר דקל. אם אכן נתחיל מהנקודה שבה הם הופסקו, יהיה ניתן לומר שלישראל יש כוונות להביא לסיום הפרשה", הוסיף. "הכדור נמצא במגרש הישראלי".

ביום ראשון הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט למנות את הדס, בכיר במוסד לשעבר, לנציג מיוחד מטעמו לעניין החזרת החייל החטוף גלעד שליט. הדס, בן 56, שירת במוסד בשורה ארוכה של תפקידים, בין היתר במבצעים מיוחדים. בינואר 2006 הוא פרש מהמוסד, לאחר שמילא תפקיד בכיר ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully