וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בתביעות החדשות לדמי אבטלה

עומר רבין

3.6.2009 / 12:06

מנתוני המוסד לביטוח לאומי עולה כי חלה ירידה של 5% בפונים החדשים לקבלת הקיצבאות בחודש מאי. "הנתונים עדיין גבוהים מאוד"

האם האווירה האופטימית בשווקים מתחילה להשפיע גם על נתוני האבטלה? המוסד לביטוח לאומי מפרסם היום (רביעי) כי בחודש מאי 2009 חלה ירידה של 5% בתביעות החדשות לקבלת דמי אבטלה בסניפי המוסד. במהלך החודש שעבר התקבלו 18,600 תביעות לעומת 19,661 שנרשמו בחודש אפריל.

הירידה הקלה מסמנת על פי ראשי המוסד התייצבות בנתוני האבטלה והתמתנות בגל הפיטורים שנרשם במשק על רקע המשבר הכלכלי. עם זאת, הנתונים שנרשמו בחודש מאי עדיין גבוהים ב-60% מאלה שנרשמו שם במאי של השנה שעברה.

"הנתונים החדשים לחודש מאי מלמדים על כך שיש ירידה קלה והתייצבות מסוימת במספר דורשי דמי אבטלה, אולם הרמה עדיין גבוהה", הסבירה הבוקר אסתר דומיניסיני מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, שהוסיפה: "יש להמתין לנתוני תעסוקה ואינדיקטורים נוספים על מצב המשק, כדי לקבוע אם מדובר בשינוי מגמה".

מוקדם יותר השבוע הציג שירות התעסוקה את הנתונים לחודש אפריל אשר הצביעו על עליה של 0.5% במספר דורשי העבודה החדשים בחודש אפריל המגלמים שיעור אבטלה של 6.9% במשק בסך הכל. יש לציין כי אין מדובר בסתירה - שכן נתוני שירות התעסוקה מתייחסים לחודש אפריל בעוד נתוני המוסד לביטוח לאומי שפורסמו היום עוסקים בתביעות שנרשמו בחודש מאי.

על רקע הימשכות גל הפיטורים במשק הודיע השבוע משרד הרווחה כי גיבש הקלות בדמי האבטלה, שנכנסו לתוקף בתחילת החודש. במסגרת ההקלות, מובטל יהיה זכאי לדמי אבטלה גם אם עבד רק 9 חודשים מתוך 18 לפני תקופת האבטלה במקום 12 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully