וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה, בפירמידות כבר ביקרת?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.6.2009 / 10:10

נשיא ארה"ב יגיע לקהיר לא רק כדי לשאת נאום היסטורי אלא גם כדי לבקר באתרי תיירות היסטוריים. בתוכנית: פירמידות, מצודה ומוזיאון

נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להגיע מחר (חמישי) לביקור בקהיר ולשאת נאום היסטורי שבו יקרא להתפייסות עם העולם הערבי והאיסלמי. אולם לביקורו של אובמה במצרים אין רק היבט מדיני אלא גם תיירותי. אובמה עצמו צפוי לבקר במספר אתרי תיירות מרכזיים במדינה, ביניהם מוזיאון קהיר, שם הוא יעמוד פנים אל פנים עם אוצרות מצרים העתיקה ועם המומיות המלכותיות מימי הפרעונים המצרים.

לאחר הביקור במוזיאון צפוי אובמה להגיע לארמון הנשיאות "עאבדין", שם הוא יבקר במוזיאון של משפחת מוחמד עלי, שליטה של מצרים בין השנים 1805-1849 שהפך את מצרים למדינה בולטת בעולם הערבי וייסד למעשה את מצרים המודרנית. לאחר מכן צפוי אובמה לבקר במצודת קהיר, מבצר מרשים מתקופת ימי הביניים שהיה מקום משכנם של שליטי מצרים במשך 700 שנה מאז שנבנה על ידי צלאח א-דין במאה ה-12.

ואיך אפשר לבקר בקהיר מבלי לבקר באחד משבעת פלאי עולם? מזכ"ל המועצה העליונה לעתיקות, זאהי חוואס, אמר לעיתונים המצרים כי ביקורו של אובמה בקהיר צפוי לכלול גם ביקור בפירמידות המרהיבות. לפי הדיווח, אובמה יבקר בגיזה, מרחק של כחצי שעה ממרכז קהיר, שם יצפה בפירמידת חופו הידועה גם כפירמידה הגדולה. לצידה נמצאות שתי פירמידות נוספות, הפירמידה של מנכאור והפירמידה של חאפרו, ופסל הספינקס המפורסם.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully