וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי זיו: "הבנתי שזה או דנקנר או אני"

שרון שפורר

3.6.2009 / 9:28

מנכ"ל הפועלים הפורש התייחס לראשונה לפרשה בהרצאה במכללה האקדמית ת"א: "היו לי קווים אדומים שלא הייתי מוכן לחצות"

"היו דברים שלא רציתי לעשות בתוכניות העבודה ולא היו מקובלים עלי - אלו היו מבחינתי קווים אדומים שלא הייתי מוכן לחצות. הבנתי שזה או אני או דנקנר ואין לי סיכוי ולכן התפטרתי", כך סיפר אתמול מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, במסגרת הרצאה במכללה האקדמית של תל אביב יפו בנושא השפעת המשבר הגלובלי על הבנקאות הישראלית.

המלחמה בין בנק ישראל לבין בנק הפועלים פרצה כשזיו הודיע על התפטרותו בסוף חודש מארס מתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים. ההתפטרות, יום לפני הדו"חות הכספיים, הוסברה כהתפטרות על רקע חילוקי דעות עם היו"ר דני דנקנר, כשעד היום לא נודע טיבם המדויק של חילוקי דעות אלו. ההתייחסות של זיו לסוגיה הזו באירוע ציבורי היא לראשונה מזה תקופה ארוכה.

זיו נשא את הדברים יום לאחר הודעת דנקנר כי יתפטר בעקבות דרישת בנק ישראל ויעזוב את תפקידו בעוד חודשיים. בימים שקדמו להודעה נאלץ דירקטוריון הבנק לדון בנסיבות שהובילו להתפטרותו בעקבות דרישת בנק ישראל שהעביר ביקורת קשה על כך שהנושא לא נדון במעמד ההתפטרות של זיו לפני כחודשיים וחצי.

זיו התייחס גם לאריסון ואמר: "באופן עקרוני מבחינת עבודה שוטפת אין לי קשר עם אריסון. דנקנר היה יו"ר פעיל ואין הגדרה ברורה לאיך יו"ר צריך להיות. מכאן התחילו הבעיות".

זיו צפוי לעזוב את כסא מנכ"ל בנק הפועלים בתוך כמה ימים, אחרי6 שנים בתפקיד, כשציון קינן ימלא את מקומו בתפקיד עד שוועדת האיתור בבנק הפועלים תסיים את תפקידה באיתור מועמדים לתפקיד המנכ"ל הבא של הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully