וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברונפמן מוכר את מתחם איקאה בראשל"צ

מיכאל רוכוורגר

2.6.2009 / 22:54

בריטיש ישראל מנהלת מגעים לרכישת המתחם מידי מתיו ברונפמן ושולם פישר לפי שווי של 150 מיליון שקל

חברת הנדל"ן בריטיש ישראל מנהלת מגעים עם מתיו ברונפמן ושולם פישר לרכישת חברת אירוס הגלבוע, המחזיקה במתחם איקאה במעוין שורק בראשון לציון בשטח של 98 דונם, וכן בנכס מניב נוסף - ללא הזיכיון להפעלת חנות איקאה במתחם. בריטיש ישראל נשלטת בידי ליאו נואי.

לפי מתווה העסקה המתגבש, תמורת אירוס הגלבוע תקצה בריטיש ישראל לקבוצת ברונפמן-פישר כ-10% ממניותיה. העסקה משקפת לבריטיש ישראל שווי של כ-1.5 מיליארד שקל (בדומה להונה העצמי) - פרמיה של כ-50% לעומת מחירה בבורסה. לאירוס הגלבוע משקפת העסקה שווי נטו של 150 מיליון שקל (בניכוי התחייבויות של כ-300 מיליון שקל) - כך נודע ל-TheMarker.

אירוס הגלבוע זכתה לפני כמה חודשים במכרז החוזר של מינהל מקרקעי ישראל לחכירת מתחם איקאה, שאותו היא מתכננת לפתוח בעוד כמה חודשים ובו יועסקו כ-450 עובדים. זאת בנוסף לסניף איקאה בנתניה, המוחזק בידי מתיו ברונפמן. בריטיש ישראל מחזיקה יחד עם ישראלום מקבוצת ברונפמן-פישר בחלקים שווים בנדל"ן של מתחם איקאה בנתניה. אירוס הגלבוע היא הבעלים של מתחם איקאה בראשון לציון, שיושכר ל-20 שנה לאיקאה ישראל.

בריטיש מצמצמת פערים מול עזריאלי

בריטיש ישראל, המנוהלת בידי עמיר בירם, נחשבת אחרי קבוצת עזריאלי לשחקנית השנייה בגודלה בתחום הקניונים בישראל. החברה מחזיקה באמצעות קניוני ישראל ב-18 קניונים ומרכזים מסחריים בשטח כולל של 258,614 מ"ר, המושכרים לכ-1,700 שוכרים בשיעור תפוסה של 98%. הקניונים הגדולים של בריטיש הם גרנד קניון בחיפה, קניון רחובות, פארק אזורים בפתח תקוה, קניון הגדול בפתח תקוה, בילו סנטר וקניון השרון בנתניה.

החברה מחפשת בימים אלו עסקות לחיזוק הונה העצמי באמצעות הקצאת מניות וצירוף שותפים בעלי שם בתחום הנדל"ן. כחלק מאסטרטגיה זו צירפה בריטיש לפני כחצי שנה את איש העסקים היהודי הפיני פויו זבלודוביץ' כשותף בחברה.

במסגרת העסקה בין הצדדים מוזגה טמרס נדל"ן של זבלודוביץ', המחזיקה בשני פארקי תעשייה בצפון לתוך בריטיש. תמורת הנכסים שילמה בריטיש לזבלדוביץ' כ-170 מיליון שקל והקצתה לו 16.6% ממניותיה. לזבלדוביץ' גם הוענקה אופציה לרכישת מניות נוספות של בריטיש בהיקף כספי מצטבר של עד 23.5 מיליון שקל.

בריטיש סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם ירידה של 56% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2008. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-45.2 מיליון שקל ברבעון הראשון - ירידה של 39% לעומת הרבעון המקביל. מניית החברה עלתה ב-84% מתחילת השנה והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 980 מיליון שקל - ב-26.5% פחות מהונה העצמי. ההון העצמי היה כ-18% מהיקף המאזן.

מלבד הזיכיון באיקאה מחזיקה קבוצת ברונפמן-פישר בשליש מגרעין השליטה בשופרסל, בגרעין שליטה בחברת הנדל"ן אולימפיה (באמצעות ישראלום) יחד עם קבוצת כצנלסון, וכן היא משקיעה בתחומי אנרגיה ותעשייה נוספים. ברונפמן מחזיק יחד עם רובין שיראן בגרעין השליטה בבנק דיסקונט.

מבריטיש ישראל נמסר בתגובה: "במהלך העסקים הרגיל מקבלת החברה פניות ובוחנת עסקות שונות. כשיהיה לחברה מה לדווח היא תעשה זאת כמתחייב".

בקבוצת ברונפמן-פישר בחרו שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully