וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה "הפתיע" את ברק בפגישה בוושינגטון

2.6.2009 / 21:32

נשיא ארה"ב נכנס באופן בלתי מתוכנן לפגישה שנערכה בבית הלבן בין שר הביטחון אהוד ברק והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'יימס ג'ונס

במהלך פגישתו של שר הביטחון אהוד ברק הלילה (שלישי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'יימס ג'ונס בבית הלבן נכנס במפתיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה. אובמה שהה בדיון זמן קצר ולאחר מכן הוא יצא מהחדר והפגישה בין אהוד ברק וג'יימס ג'ונס נמשכה בארבע עיניים.

קפיצתו של אובמה לפגישה אולי נועדה להראות כי הידידות בין ישראל לארצות הברית קיימת ושרירה לאחר שהדברים שהוחלפו בין שתי המדינות לאחרונה הציגו חילוקי דעות ברורים.

בפגישה דנו השניים בשורה של נושאים אזוריים, מדיניים וביטחוניים. מלשכת שר הביטחון נמסר כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה, תוך הדגשת חשיבות היחסים בין ארה"ב לישראל". במהלך הפגישה אמר ברק לג'ונס כי: "לפנינו אתגרים והזדמנויות משמעותיים, ויש למצות את ההתמודדות והטיפול בשניהם". לדברי ברק, "האינטימיות, גילוי הלב ושותפות האינטרסים עם ארה"ב הם אבן יסוד במדיניותה של ישראל, הן לגבי איומים והן לגבי עשיית שלום".

בהמשך הפגישה, הצטרפו אליה גם מנכ"ל משרד הביטחון, תא"ל (מיל.) פנחס בוכריס, ראש המטה המדיני-בטחוני במשרד הביטחון, אלוף (מיל.) עמוס גלעד, ראש מטה שר הביטחון, תא"ל מייק הרצוג, נספח צה"ל בוושינגטון, האלוף בני גנץ, וממלא מקום שגריר ישראל בארה"ב, ג'רמי יששכרוב.

תמיכה באו"ם בתמורה להתנחלויות

מוקדם יותר היום אמר גורם מדיני בכיר לוואלה! חדשות כי "בין ידידים יש תקופות של חילוקי דעות". הגורם התייחס ללחץ האמריקאי להקפיא את הבניה בהתנחלויות. לדבריו, "אין מפולת ביחסי ישראל וארצות הברית. היחסים יציבים ואינטימיים באופן שאין כמותם עם שום מדינה אחרת, והם אינם תלויי ממשל או ממשלה. בין ידידים יש תקופות של חילוקי דעות. הבשלות ביחסים הגיעה לרמה כזו שאין צורך להסתיר את חילוקי הדעות".

אמש דיווח הניו יורק טיימס כי גורמים בממשלו דנים כיצד להגיב למקרה שממשלת ישראל תתעלם מדרישתו של אובמה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, כולל הרחבת בנייה של התנחלויות קיימות בגדה המערבית, דרישה לה מתנגדים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק.

לפי הדיווח, אחד מצעדי התגובה הנשקלים בבית הלבן כוללים את השעיית התמיכה המסורתית בישראל באו"ם, במידה שישראל לא תסכים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. צעדים אחרים כוללים הימנעות מהטלת וטו אמריקאי במועצת הביטחון של האו"ם בנושאים שישראל מתנגדת להם, השמעת ביקורת חריפה נגד ההתנחלויות מצידו של הנשיא האמריקאי.

בנאומו במצרים ביום חמישי צפוי אובמה להעביר מסר לעולם המוסלמי. גורם בכיר בממשל, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי "הוא ידבר על דברים שעשויים למשוך את תשומת ליבו של הציבור הישראלי". הוא הוסיף כי "ישראל היא בעלת ברית חשובה ביותר של ארה"ב, ואף אחד בממשל הנוכחי לא מצפה לשינוי בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully