וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר מודה: יש חילוקי דעות עם ארה"ב

2.6.2009 / 19:09

לדברי גורם מדיני בכיר "אין מפולת ביחסי ישראל וארצות הברית. הידידות חזקה מספיק כך שאין צורך להסתיר את חילוקי הדעות"

"בין ידידים יש תקופות של חילוקי דעות" – כך אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות גורם מדיני בכיר שהתייחס ללחץ האמריקאי להקפיא את הבניה בהתנחלויות. לדבריו, "אין מפולת ביחסי ישראל וארצות הברית. היחסים יציבים ואינטימיים באופן שאין כמותם עם שום מדינה אחרת, והם אינם תלויי ממשל או ממשלה. בין ידידים יש תקופות של חילוקי דעות. הבשלות ביחסים הגיעה לרמה כזו שאין צורך להסתיר את חילוקי הדעות".

בעניין הבחירות בלבנון, אמר הגורם המדיני כי "המבחן החשוב מבחינת ישראל הוא שכל ממשלה לבנונית עתידית תעמוד בהתחייבויותיה ותכבד את החלטות מועצת הביטחון והאו"ם כלשונן. ישראל עוקבת בערנות אחר המתרחש מתוך אחריות ליציבות במזרח התיכון".

גם דובר תקשורת ישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, התייחס בצהרים לחילוקי הדעות בין ממשלת ישראל לממשל האמריקאי. "כפי שידידנו האמריקאים מביעים את דעתם בכנות, כך אנו מביעים עמדותינו באותה מידה של כנות", הוא אמר. "בין ישראל לארצות הברית מחבר אוקיינוס עמוק של אינטרסים משותפים, של ערכים משותפים ושל מסורת פוליטית ותרבותית ששום גורם לא יערער אותם".

בתוך כך, הגורם המדיני הבכיר העריך כי באזור חודש מרץ 2010 ישראל תוכל להצטרף למדינות ה OECD. "בשנים האחרונות עשינו מאמץ לא קטן כדי להתקבל לארגון", הוא אמר. "כרגע הנושא חזר למדינות שיצטרכו לקבל את ההחלטה באופן סופי". בשנה הקרובה צפויים לבקר במטה הארגון שרי האוצר, הגנת הסביבה, התמ"ת, הרווחה, וייתכן שגם שר החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully