וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר בסומליה הוא החמור באפריקה"

טלי גולדשטין

2.6.2009 / 21:42

לפי הערכות ארגון זכויות האדם הבינ"ל "אוקספם", מאות אלפי הפליטים שנמלטו מבתיהם בשל הלחימה במוגדישו, סובלים ממחסור במזון ומים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

המשבר ההומניטרי המתפתח בסומליה הוא המשבר החמור ביותר שידעה אפריקה מזה שנים, כך קבע היום (שלישי) ארגון זכויות האדם "אוקספם". לפי דיווח הארגון, חלק הארי של מאות אלפי הפליטים במדינה סובלים ממחסור במזון ומקום מקלט.

מאות אלפי בני אדם נאלצו להימלט מבתיהם במוגדישו, בירת סומליה, על רקע הלחימה בין הצבא למורדים האיסלמים. הממשלה הזמנית בסומליה נאבקת באחרונה בגל מרד עוצמתי, במדינה בה נהרגו מאז 2006 אלפי בני אדם ולמעלה ממיליון נאלצו להימלט מבתיהם. יתרה מכך, מדו"ח האו"ם, שהתפרסם לפני כשבועיים, עלה כי סומליה עומדת בפני הבצורת הקשה ביותר בעשור האחרון.

"המצב נורא ואיום"

אלפי בני אדם, בעיקר נשים וילדים, נמלטו מבתיהם בבירה לאפגויה שמדרומה בה הוקמו מחנות פליטים מאולתרי. למרביתם אין מזון או מים. "המצב נורא ואיום", אמר חסאן נור, מתאם "אוקספם" בסומליה. "ילדים רבים הינם מחוסרי הכרה וסובלים ממחלות שונות, בעיקר שלשולים וכולרה. הייתי בדרפור, צפון אוגנדה וקונגו, אך מה שמתרחש בסומליה הוא המשבר ההומניטרי החמור ביותר באפריקה מזה שנים", הוסיף.

בסומליה אין שלטון מרכזי מאז 1991. הסמכות והשליטה הינן בידי הממשלות של סומלילנד ופונטלנד, שהכריזו על עצמאות אך לא הוכרו על ידי הקהילה הבינלאומית, ובידי קבוצות קטנות של שליטים יריבים המובילים ממשלות אופוזיציה קטנות. מיליציות איסלמיות שונות נאבקות אף הן במשטר. הנשיא המכהן, שייח' שריף אחמד, מורד איסלמי לשעבר, נתפס על ידי רבים כמקור התקווה היחיד מזה שנים להשבת היציבות בסומליה. הוא נכנס לתפקיד בינואר ויישם את החוק האיסלמי במדינה, עם זה גם צעד זה לא פייס את המורדים האיסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully