וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא הגנה? "70% מערביי ישראל בלי מקלט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.6.2009 / 16:35

מרכז 'מוסאוא' טוען עוד כי הפערים בתקציבים שמפלים את הישובים הערבים נותרו. "בגלל היעדר הגנה בישובים, מתו 19 אזרחים"

ל-70% מהאזרחים הערבים בישראל עדיין אין מקלטים או מיגון - כך הודיע היום (שלישי) מרכז 'מוסאוא' לזכויות האזרחים הערבים בישראל על רקע תרגיל העורף שנערך ברחבי הארץ. בנצרת ועראבה אין מקלטים ציבוריים כלל, ל-80% מתלמידי מערכת החינוך בנצרת אין מקום במקלטים ול-99% מתושבי עראבה אין מענה בתחום המיגון", אמר המרכז.

לטענת המרכז, "הפערים בתקציבים שמפלים את הישובים הערבים נותרו בעינם, דוח מבקר המדינה על המחסור במקלוט לא טופל והתרגיל שביצע פיקוד העורף בישובים הערבים הוא לעג לרש". מוסאוא הוסיף ואמר כי בגלל היעדר הגנה על האזרחים הערבים מצאו את מותם במלחמת לבנון האחרונה 19 אזרחים ערבים ומאות נפצעו.

ג'עפר פרח מנהל מרכז מוסאוא אמר כי "פיקוד העורף לא תרגל ולא יישם את דוח מבקר המדינה. עיריית חיפה, שדווקא קיבלה 160 מליון שקל לשיקום העיר לאחר המלחמה, לא השתמשה בכספים למקלוט השכונות הערביות שספגו פגיעות בנפש וברכוש. עדיין אין שיפור במקלטים, בטיפול פסיכולוגי, בפריסת ניידות מד"א, במערך פינוי תושבים בעת מלחמה ובמערך הסיוע במזון".

בתוך כך, במהלך תרגיל העורף שנערך היום נתקבלו דיווחים על תקלות בפעילות מערכת הצופרים באזורים אלה: שדרות רוטשילד ותל ברוך בתל אביב, הר נוף וקריית משה בירושלים וקריית גת . בתגובה הסבירו בפיקוד העורף כי "אחת המטרות בתרגיל הנוכחי הוא לאתר מקומות בהם יש פערי צפירה. אנחנו מזמינים את הציבור ליצור קשר עם המוקדים העירוניים או לדווח על בעיות למרכז המידע של הפיקוד".

לדברי גורם בפיקוד העורף, מאז מלחמת לבנון השנייה הותקנו למעלה מאלף צופרים ברחבי הארץ, רבים מהם באיזור הדרום. "אנו מודעים לכך שישנן בעיות בנושא והכוונה היא להתקין עוד 400 צופרים נוספים במהלך השנה הקרובה על מנת שכל אזרח יישמע את הצפירה ברגעי החרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully