וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננסי רייגן עדיין מדברת עם בעלה

טלי גולדשטין

2.6.2009 / 16:40

הגברת הראשונה לשעבר ננסי רייגן התראיינה ל"וניטי פייר" ולא הסתירה עד כמה היא מתגעגעת לבעלה המנוח - הנשיא ה-40 של ארה"ב

בניגוד לזוגות נשיאותיים אחרים שסביב הזוגיות שלהם נפוצו שמועות שונות ומשונות, ננסי ורונלד רייגן היוו דוגמה לזוג אוהב ונאמן. חמש שנים לאחר מותו (5 ביוני 2004), ננסי רייגן, הגברת הראשונה לשעבר, התראיינה לכתב העת "וניטי פייר" וסיפרה כי היא עדיין "רואה ומדברת" עם בעלה המנוח. ננסי: "בלילה, אני לא נרדמת. אני חושבת שרוני נמצא איתי ואני מדברת איתו ורואה אותו". רייגן בת ה-87 סיפרה גם בראיון עד כמה היא מתגעגעת לבעלה, לו היתה נשואה מאז 1952. "אני מתגעגעת מאד לרוני. אורמים שזה משתפר אבל זה לא", אמרה.

רייגן היה הנשיא ה-40 של ארה"ב, וכיהן בשנים 1980 עד 1988. -1938. הוא נישא לשחקנית ג'יין וויימן , והתגרש ממנה ב-1948. ב-1952 נישא לשחקנית אלמונית, ננסי דייוויס, לימים הגברת הראשונה. רייגן היה הגרוש היחיד שנבחר לכהונת נשיא ארה"ב. לזוג נולדו שני ילדים: ופטרישיה אן ורולנד פרסקטו.

ננסי רייגן הזכירה בכתבה שהגברת הראשונה הנוכחית, מישל אובמה, התקשרה אליה כדי לקבל מספר עצות לגבי המירוץ לבית הלבן. זאת למרות שרייגן תמכה בכלל בסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין לנשיאות. רייגן ייעצה למישל לערוך כמה שיותר ארוחות רשמיות. הזוג רייגן ערך למעלה מ-50 ארוחות כאלו, לעומת שש ארוחות בלבד בתקופת כהונת ג'ורג' בוש. "פשוט תיהני ובתוך כך תעשי קצת עסקים. ככה פועלת וושינגטון", אמרה רייגן למישל.

למרות היותה רפובליקנית, הודתה רייגן בראיון כי "אובמה ניהל את מסע הבחירות הטוב ביותר שראתה. מאורגן וממושמע וטוב". היא אמרה כי היא תומכת באמצעים בהם נקט אובמה כדי לחדש את מחקר תאי הגזע העובריים, שאמור לתרום להבנת מחלת האצהיימר, ממנה סבל בעלה רונלד מאז 1992.

ב-2005, רונלד רייגן נבחר על ידי 2.4 מיליון בני ארצו כאמריקאי הגדול ביותר בכל הזמנים. המורשת הזכורה ביותר של כהונת רייגן היא נפילת מסך הברזל והתמוטטות הקומוניזם. רייגן דחק למקום השני את קודמו אברהם לינקולן, שהיה אחראי לשחרור העבדים השחורים בארצו בעקבות מלחמת האזרחים ונרצח בידי ג'ון וילקס בות. גם למקום השלישי הגיע לוחם אחר לזכויות השחורים - הכומר מרטין לותר קינג, שנרצח בעקבות מאבקו, כמעט מאה שנה לאחר לינקולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully