וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופז הודה: "הזמנתי את תקיפת אנשי התקשורת"

איילה חננאל

2.6.2009 / 15:21

במהלך חקירתו במשטרה, הודה דודו טופז בתקיפתם של שלושה אנשי תקשורת. בשבוע הבא יוגש נגדו כתב אישום

דודו טופז נשבר. במהלך חקירתו באגף התשאול במרחב ירקון הודה היום (שלישי) הבדרן ברוב החשדות נגדו. כך מסרה המשטרה. גורמים במשטרה העריכו, כי עד להארכת מעצרו הבאה של טופז בשבוע הבא, יוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות בגין הזמנתם של מעשי התקיפה נגד מנכ"ל קשת אבי ניר, סוכן השחקנים בועז בן ציון וסמנכ"לית רשת שירה מרגלית.

כמו כן, יוגש נגדו כתב אישום על תכנון מעשה תקיפה עתידי נגד עורך העיתון "ישראל היום" עמוס רגב ושיבוש הליכי חקירה. גורמים במשטרה ובפרקליטות מעריכים היום כי במידה שבדיון הבא בהארכת מעצרו יוחלט להגיש נגדו כתב האישום, יטען לאי שפיות בעת ביצוע העבירות, או לחילופין כי אינו כשיר לעמוד לדין.

עורך דינו של טופז, ציון אמיר, אמר בתגובה: "אנו לא מתייחסים לא לשמועות ולא לספקולציות. נמתין לשבוע הבא ונראה את התפתחויות החקירה, ולפי כך נקבל החלטה".

חקירתו של טופז נמשכה גם היום. חוקרי מרחב ירקון במשטרת תל אביב עימתו את טופז בממצאים והראיות השונים שבידיהם, כגון העברות כספים בסכומים של עשרות אלפי שקלים לחשבונו של דניאל זנקו, שכנו של טופז, החשוד כי תיווך בין טופז למאבטחים שביצעו בפועל את התקיפות נגד אנשי התקשורת. זנקו מסר בחקירתו הודאה אשר הפלילה את טופז בהזמנת התקיפות, אך בהארכת המעצר שנערכה לו אמש, טען פרקליטו של זנקו עו"ד אורי אביב, כי ההודאה נגבתה ממנו בכפייה ותחת לחצים וכעת הוא מכחיש את ההאשמות נגדו.

"טופז לא כל כך יציב"

גורמים במשטרת מחוז תל אביב מספרים כי התוקפים הינם מאבטחי מועדונים בתל אביב, אשר לא הכירו כלל את דודו טופז ואף לא את הקורבנות שתקפו ואת חשיבותם התקשורתית. התנהלותם התבצעה מול זנקו, אותם הכירו על רקע עבודתו כמאבטח. טופז היה אמור להתעמת היום עם זנקו, אך עימות זה נדחה מאחר שטופז חש ברע וחקירתו הופסקה לאחר שלוש שעות.

בתוך כך, טופז פונה בראשון בלילה מתא המעצר באבו כביר לבית החולים אברבנאל בבת ים לאחר שהתלונן כי הוא חש ברע. בהארכת מעצרו של טופז אתמול,טען פרקליטו כי הוא מטופל בכדורים ונדרש לקחת תרופות ולהזריק אינסולין מדי יום. אחיו של טופז, מיקי גולדברג, סיפר כי אחיו, "לא כל כך יציב" וכי הינו "מטופל בכדורים".

בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול את מעצרו של טופז בשמונה ימים. השופט ציון קפאח אמר בהחלטה כי "החשד הסביר מתפוגג והופך חומר מוצק הקושר את החשוד למעשים המיוחסים לו. אתמול חלה תפנית דרמטית ומשמעותית הקושרת את טופז למיוחס לו ביתר שאת". לדברי קפאח, "טופז הוא ראש הפירמידה, הוא היוזם והוא המתכנן של מעשה התקיפה". במהלך הדיון חשפה המשטרה כי מעצרו של טופז סיכל ניסיון לפגוע בעורך החינמון "ישראל היום" עמוס רגב.

חברו הקרוב של טופז, עו"ד בני דון יחיא, אמר כי "בשבילי זה עצוב כאזרח, כאדם וכחבר". לדבריו, "אלימות זה דבר נורא וזו היתה גם דעתו של דודו. אלימות היתה ממנו והלאה. דודו תמיד היה אדם עם שתי פנים ומעולם לא הסתיר זאת. היו לו מצבי רוח והוא דיבר על כך בגלוי ולא הסתיר שנטל תרופות. אני יכול לשער שהמעשה הנורא שעשה נובע ממשבר נפשי חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully