וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן: "עדיף שמזוז לא יתבטא לגבי ליברמן"

עדי שמחוביץ

2.6.2009 / 13:40

שר המשפטים תקף את התבטאותו של היועמ"ש נגד ליברמן: "השתיקה עדיפה". על חוק הנכבה: "לא ייתכן שיהפכו את יום העצמאות ליום אבל"

שר המשפטים יעקב נאמן מתח היום (שלישי) ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שאמר כי במדינה מתוקנת אביגדור ליברמן לא היה משמש כשר. "אני חושב שכאשר הנושא הונח על שולחן היועמ"ש ויש חקירות כנגד השר ליברמן, אין זה ראוי שהיועץ המשפטי לממשלה יתבטא בפומבי ויאמר מה דעתו בנושא . זה דבר שחז"ל אמרו עליו שהשתיקה יפה לו . היה צריך להתבטא רק בגמר ההחלטות בנושא החקירה". השר נאמן אמר את הדברים בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת.

נאמן התייחס גם להצעת 'חוק הנכבה' שבמתכונתה המקורית קראה לאסור על התייחסות ליום העצמאות כיום אסונם של הפלסטינים. "אין מדינה בעולם שבה יש קבוצת מיעוטים שביום העצמאות של המדינה מבקשת שהמדינה תיפול ושישליכו לים את כל תושביה. עברנו שואה נוראית, למעלה משישה מליון נרצחו. לא ייעלה על הדעת שקבוצה תעשה יום זה ליום אבל. השאלה באילו אמצעים צריך לנקוט וזה מצריך בדיקה. יש כל מיני רעיונות איך למנוע את התופעה, ואני מקווה שיימצא פתרון סביר".

בפאנל שעסק בהשפעת התקשורת על המשפט דיברה השופטת חיותה כוחן שהרשיעה את חיים רמון בביצוע מעשה מגונה ללא הסכמה. היא מתחה ביקורת על תפקידה של התקשורת במשפט ואמרה ש"התקשורת עזרה לייצר שלוש עדות שקר. הייתה חציית קו אדום בצורה בוטה. בתקשורת הייתה אג'נדה ברורה ". לדברי השופטת כוחן, הרשעת רמון הייתה לאור הראיות והחומר שהיה בידיה. "העיתונות לא הצליחה להשפיע עלי, ובניגוד לאג'נדה שלהם רמון הורשע".

בכנס דיבר גם עו"ד אלי זוהר, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט , והביע ביקורת על שלא נאכפים כללי הסוב-יודיצה הנוגעים לסיקור התקשורתי בבית המשפט. "הדלפה היא עברה פלילית, חשיבות משפט הצדק עולה על החיסיון העיתונאי", אמר זוהר. "כשהתקשורת מאשימה אז הנאשם הופך אשם וכשהיא מזכה זה זיכוי לאורך כל הדרך. תסתכלו היום על דודו טופז, תעצמו את העיניים ותחשבו אם הוא לא הורשע כבר- והכל עוד בטרם יבשה הדיו על צו המעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully