וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך ללב האירני עוברת בברביקיו וזיקוקים

עידן דורנר

2.6.2009 / 18:37

ממשל אובמה הורה לשגרירויות ארה"ב ברחבי העולם להזמין נציגים אירנים רשמיים למסיבות יום העצמאות האמריקאי, שיערכו ב-4 ביולי

מפנה נוסף ביחס האמריקאי כלפי אירן: ממשל אובמה הורה לשגרירויות ארה"ב ברחבי העולם להזמין נציגים אירנים רשמיים למסיבות יום העצמאות האמריקאי, שיערכו ב-4 ביולי. בהודעה שנשלחה ממחלקת המדינה לכל השגרירויות והקונסוליות ביום שישי נכתב, כי הדיפלומטים האמריקאים יכולים להזמין את עמיתיהם האירנים להשתתף בחגיגות, שבדרך כלל כוללות נאומים על ערכיה של ארה"ב, זיקוקי דינור, נקניקיות והמבורגרים.

כמו כן נאמר, כי הנציגים "רשאים להזמין גם נציגים מהממשל האירני" לאירוע. הגורם במחלקת המדינה שהדליף את הידיעה ביקש להישאר בעילום שם. עדיין לא ברור כמה מהנציגויות אכן מתכוונות להזמין דיפלומטים אירנים, או האם הם בכלל יסכימו להענות להזמנה.

מדובר בצעד נוסף שעושה הממשל, בניסיון לשפר את היחסים עם טהרן, בנוסף לניסיון להיפגש עם גורמים אירניים על מנת לדון בתוכנית הגרעין האירנית, ובמצב הביטחוני בעירק ואפגניסטן. היום (שלישי) נודע כי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ייפגש עם שר החוץ של אירן מונשהר מותקי ביום רביעי בפריז, כדי לדון עמו על תוכנית הגרעין האירנית. "הפגישה תהיה הזדמנות לדון עם אירן על שאלת ההפצה הגרעינית", נמסר בהודעה שפרסם ארמון האליזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully