וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל העורף: מנכ"ל הולך לאיבוד דרך הכנסת

2.6.2009 / 12:10

בשעה שחברי הכנסת התפנו למרחב המוגן, מנכ"ל הכנסת ניסה להיכנס למליאה שהיתה סגורה. ריבלין: "הכנסת היא יעד נחשק לארגוני טרור"

חברי הכנסת תורגלו גם הם בתרגיל העורף הלאומי. עם הישמע הצפירה בשעה 11:00 (שלישי), יו"ר הכנסת, אנשי לשכתו ומאבטחו יצאו אל המרחב המוגן מחוץ ללשכתו, ונכחו במרחב המוגן במשך עשר דקות. מנכ"ל הכנסת דן לנדאו נקלע למבוכה לאחר שעם הישמע האזעקה הוא לא ידע לאן להתפנות ופנה למליאת הכנסת שהיתה נועלה באותה השעה. זמן קצר לאחר מכן הוא הונחה להתפנות למרחב המוגן הסמוך. במקביל, נפרשו בכנסת שני אזורים מוגנים נוספים. ועדות הכנסת פעלו כסדרן על אף התרגיל, משום שחדרי הוועדות הוגדרו כאזורים מוגנים.

יו"ר הכנסת רובי ריבלין אמר כי "יש כאלה המבקשים לנצל את התרגיל לתעמולה נוספת נגד ישראל. אנחנו עושים תרגיל מחויב מציאות נוכח האיומים ושדה הקרב העתידיים. אנחנו יודעים שארגוני הטרור רואים בפגיעה בכנסת שיא של יכולתם להכות בישראל ואנחנו ערוכים לכך". עם זאת, ריבלין הדגיש כי אין איומים קונקרטיים על הכנסת.

ריבלין גם התייחס למתיחות בין ירושלים לוושינגטון ואמר: "עלינו להיות מוכנים להשיב תשובה לאמריקאים משום שהידידות בינינו היא אסטרטגית מהמעלה הראשונה. עם זאת, ידידות זו לא באה על חשבון האינטרסים המובהקים של ישראל, והציבור בישראל יודע שעתידנו חייב להיות בידינו. ישראל לא יכולה להפקיר את עתידה. בין חברים ניתן לפעמים להסכים שלא להסכים. אי אפשר פתאום לומר לישראל 'את צריכה להתפרק מהאמונות שלך'".

שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת שאול מופז (קדימה) הגיע גם הוא למרחב המוגן מחוץ ללשכת יו"ר הכנסת. "יש חשיבות לכל תרגיל, במיוחד לתרגיל הזה", הוא אמר. "ביקרתי בחמ"ל של רח"ל (רשות החירום הלאומית) והתרשמתי שזה תהליך של תרגיל מקיף ונכון ואני מאמין שגם לקחיו יוסקו בהתאם. המסר שישראל משדרת זה שהיא מכינה עצמה לכל מצב וזו זכות בסיסית של כל מדינה".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) אמר עם סיום התרגיל כי, "התרגיל הזה הוא שגרתי שהיו צריכים לעשות אותו כחלק מההיערכות של ישראל למצב חירום. זה לא איתות מיידי לבעיה כזו או אחרת, אלא הוא התקיים כדי לשפר את ההיערכות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully