וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שמעתם את האזעקה? אתם לא לבד

יהושע בריינר

2.6.2009 / 11:30

במספר אזורים בירושלים ובתל אביב נתקבלו דיווחים על תקלות בפעילות הצופרים. פיקוד העורף: "נתקין עוד צופרים בשנה הקרובה"

במהלך תרגיל העורף שנערך היום (שלישי) נתקבלו דיווחים על תקלות בפעילות מערכת הצופרים באזורים אלה: שדרות רוטשילד ותל ברוך בתל אביב, הר נוף וקריית משה בירושלים וקריית גת . בתגובה הסבירו בפיקוד העורף כי "אחת המטרות בתרגיל הנוכחי הוא לאתר מקומות בהם יש פערי צפירה. אנחנו מזמינים את הציבור ליצור קשר עם המוקדים העירוניים או לדווח על בעיות למרכז המידע של הפיקוד".

לדברי גורם בפיקוד העורף, מאז מלחמת לבנון השנייה הותקנו למעלה מאלף צופרים ברחבי הארץ, רבים מהם באיזור הדרום. "אנו מודעים לכך שישנן בעיות בנושא והכוונה היא להתקין עוד 400 צופרים נוספים במהלך השנה הקרובה על מנת שכל אזרח יישמע את הצפירה ברגעי החרום".

התרגיל מנוהל במקביל על ידי אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן וראש רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון, תא"ל במיל' זאב צוק רם. היום צפויות להשתלב בו גם הרשויות המקומיות ברחבי הארץ. תרגיל החירום הלאומי השנתי נפתח בתחילת השבוע עם ישיבה מיוחדת של הממשלה, בה תרגלו השרים את הפעולות שתבצע הממשלה במקרה של תקיפת העורף בישראל. התרגיל יימשך חמישה ימים ומדובר בתרגיל העורף הגדול והמקיף ביותר שנערך אי פעם במדינה.

במסגרת התרגיל, דומתה בין השאר נפילת טיל כימי ביישוב עומר שבנגב ובבתי הזיקוק בחיפה. כוחות הצלה גדולים הגיעו למקום. כמו כן, מנכ"ל מד"א אלי בין הורה החל משעת הבוקר להשבית את בנק הדם ואת נקודת השליטה של הארגון בת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully