וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צריך לדאוג כשחתול שמן משתעל

דר' איל נחמיאס

2.6.2009 / 10:38

למה צריך לדאוג כשחתול שמן משתעל, ואיך יודעים אם לכלב יש בעיות שמיעה? הווטרינר דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לי חתול דיי מבוגר שסובל מעודף משקל רציני (משהו כמו 8 ק"ג) והוא אוכל רק אוכל דיאטתי כבר שנים. בעיה נוספת זה שהוא בזמן האחרון מתחיל להשתעל לעיתים תכופות ובגלל משקלו וגילו קשה להביא אותו לווטרינר. מה לעשות איתו?

העובדה שהוא שמן ומשתעל עלולה להצביע על בעיית לב. אני מבין את הקושי להביאו לווטרינר אך חשוב להבין כי הדבר לטובתו. במרפאה יהיה קל יותר לערוך בדיקות כמו א.ק.ג, צילום חזה או בדיקות דם כדי לאבחן במדויק את מצבו ולנסח עבורו תכנית טיפול מתאימה. חשוב לדעת כי ירידה במשקל מהירה או לא מבוקרת עלולה לגרום להתמוטטות, חשוב להיוועץ בווטרינר לגבי קצב הירידה ובחירת המזון המתאים.

האם אפשר לשים לחתולה קוביות קרח בתוך מי השתייה?

חתולים רגישים לטמפרטורה ולא אוהבים משקה קר מדי או חם מדי. למעשה, מים בטמפרטורת החדר או מעט קרירים בהחלט מועדפים. לא מומלץ "להפתיע" את החתול. הוא עלול לוותר על רעיון השתייה לזמן מה.

יש לי כלב בולדוג צרפתי בן שש, ויש לו ירידה מאוד גדולה בשמיעה. לדעתי השמיעה שלו ירדה בשמונים אחוז. האם יש בדיקות שמיעה לכלב, והאם יש מה לעשות לעזור לו?

יש אפשרות לבדוק שמיעה בבדיקה פשוטה של תגובה לרעש או על ידי בדיקה מורכבת ומסובכת יותר של רישום גלי מוח. לבולדוג צרפתי יש בעיות קשות של אלרגיות המלוות בדלקות אוזניים. לעיתים רבות יש בעיה של תת פעילות של בלוטת התריס בגזע הזה. פעילות נמוכה עלולה להשפיע על השמיעה ולגרום לדלקות אוזניים כרוניות. חשוב שווטרינר יערוך בדיקת דם מקיפה ויבדוק שאין חסימת תעלת האוזן על ידי גושי רקמה שצומחים במצבים האלו.

שלום, אנו מגדלים כלב בן 10 וכלבה בת שנה. הוא מזן גדול והיא קטנה. בהנחה שאין להם בעיות רפואיות, האם זה בסדר לתת לשניהם את אותו אוכל יבש רגיל? קשה לנו להפריד מפני שהם אוהבים לחלוק ביניהם את שתי הקערות

בהחלט אפשרי - יש מזון איכותי המתאים לכל הגזעים ומיועד גם לכלבים קטנים וגם גדולים. אם יש בעיות מיוחדות ניתן לעשות שימוש בתוספי תזונה יחודיים כמו למשל לבעיות פרקים או בעיות עור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully