וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופז נופל, המשטרה עסוקה בהדלפות

עו"ד אבי חימי

2.6.2009 / 11:20

עו"ד אבי חימי סבור כי ההדלפות סביב חקירת דודו טופז מזיקות להליך ופוגעות בכבוד האדם. חבל שהמשטרה לא לומדת לקח

ראשית, אפתח ואציין כל מה שאני יודע על הפרשה הביזארית הזו למדתי מהתקשורת ואיני מעורה בפרטי החקירה. מכל מקום, ברור מהפרטים שהודלפו, שמהחקירה עולה חשד ממשי כלפי טופז. נראה שמארג הראיות הוא סמיך עד מאוד ושהאירועים בוצעו בתכנון שלומיאלי.

לחובתה של המשטרה אפשר כבר לומר היום בפה מלא שההדלפות של פרטי החקירה, כמו גם ההודעות הרשמיות, כבר בשלב הזה, פוגמות בחקירה ומיותרות. גם הובלתו של טופז לבית המעצר כשהוא מצולם פוגעת פגיעה בלתי מידתית בכבוד האדם. חבל שלא נלמדו לקחי העבר מפרשות שונות בהן היו מעורבים סלבריטאים שונים, כך שהיו שומרים על צנעתו של טופז לפחות עד שהחקירה היתה מבשילה לכתב אישום.

כמובן שליבי עם הקורבנות. פגיעה באנשים על רקע עבודתם היא מעשה פסול וראוי לכל גנאי, אך גם מצבו הנפשי של האדם הוא פרמטר שיש לקחת אותו בחשבון. אין ספק שהחשדות המיוחסים לטופז כשלעצמם מלמדים על מצב נפשי מורכב, בלשון המעטה.

דרוש פסיכיאטר

עם זאת נראה כי כל עוד החקירה ממשיכה להתנהל, לא מומלץ לטופז לנסות ולמצות סוגיה זו, שכן טענה של "לא עשיתי" אינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם טענות הנוגעות למורכבות הנפש. ממילא אין בחוות דעת של המערכת הפסיכיאטרית הממשלתית להועיל לטופז, שכן היא בוחנת אדם ברמת המקרו להבדיל מרמת המיקרו ועוסקת בשאלת השפיות בלבד.

אני לכשעצמי הייתי בוחן אפשרות של הכנסת פסיכיאטר מהשורה הראשונה לעובי הקורה כבר בשלב זה, כפי שהחוק מאפשר לכל אדם, כך שבאם יוגש נגד טופז כתב אישום בסופו של יום, יוכל לנסות ולהתמקד במצבו הנפשי בניסיון להיחלץ מהצרה אליה נקלע לכאורה, או לכל הפחות למזער נזקים.

באשר לנו הציבור, הרי שרובנו רואים את הפרשה הזו כסוג של בידור. מי לא ישב מרותק למסך הטלוויזיה בציפייה לראות את האיש שכולנו אוהבים מובל אחר כבוד מביתו לבית המעצר כשהוא מוקף שוטרים ועיתונאים. אבל ככה אנחנו בני האדם, כמה שאנחנו שמחים בשמחתם של אלה שאנו אוהבים, אנו עוד יותר אוהבים לשמוח לאיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully