וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל העורף: ישראל במקלטים

יהושע בריינר,נעמה טלמור ופנחס וולף

2.6.2009 / 13:00

רוב הציבור לא התרשם מתרגיל העורף הגדול והמשיך בשגרה. במספר ערים לא נשמעה כלל האעזקה ומקלטים רבים היו סגורים. פיקוד העורף: "נתקין עוד צופרים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, יוסי בדלוב, יותם רונן, איתי לנדאו, דייב שחר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תרגיל העורף הארצי, "נקודת מפנה 3", שהחל לפני יומיים מגיע היום (שלישי) לשיאו. ברחבי הארץ נשמעה צפירה עולה ויורדת והאזרחים מתבקשים לתפוס מחסה במקלטים ובמרחבים המוגנים. מטרת התרגיל היום היא להכין את העורף לתרחיש של נפילת טילים במקומות שונים בארץ. התרגיל דימה מצב של עשרות אלפי נפגעים שרובם נפגעי חרדה ומאות מהם "הרוגים". במגן דוד אדום דימו מצב לפיו בנק הדם מושבת וכן נפילת טיל על המוקד המרחבי של מד"א בתל אביב.

עם זאת, נתקבלו דיווחים על תקלות בפעילות מערכת הצופרים באזורים אלה: שדרות רוטשילד ותל ברוך בתל אביב, הר נוף וקריית משה בירושלים וקריית גת . בתגובה הסבירו בפיקוד העורף כי "אחת המטרות בתרגיל הנוכחי הוא לאתר מקומות בהם יש פערי צפירה. אנחנו מזמינים את הציבור ליצור קשר עם המוקדים העירוניים או לדווח על בעיות למרכז המידע של הפיקוד".

לדברי גורם בפיקוד העורף, מאז מלחמת לבנון השנייה הותקנו למעלה מאלף צופרים ברחבי הארץ, רבים מהם באיזור הדרום. "אנו מודעים לכך שישנן בעיות בנושא והכוונה היא להתקין עוד 400 צופרים נוספים במהלך השנה הקרובה על מנת שכל אזרח יישמע את הצפירה ברגעי החרום".

טילים כימיים בנגב ובחיפה

צוותי מד"א תל אביב הוצאו ב-6.00 בבוקר כחלק מהתרגיל למוקד שליטה אחר בארץ, זאת בכדי לדמות מצב בו אין צוותים של פיקוד ושליטה בתל אביב. עם הישמע האזעקה, החלו להתקבל במרכז פיקוד ושליטה ארצי של מד"א דיווחים מדומים אודות נפילות טילים בכל רחבי הארץ, בהם טילים שנפלו בעומר, בתי הזיקוק בחיפה, אזור הבורסה בתל אביב ואזור מסמיע. בשלב מסוים תורגל מצב בו הצלב האדום אינו מסייע למד"א ומצב נוסף בו נמל התעופה בן גוריון אינו בשימוש למעט מסלול מס' 1.

התרגיל מנוהל במקביל על ידי אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן וראש רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון, תא"ל במיל' זאב צוק רם. היום צפויות להשתלב בו גם הרשויות המקומיות ברחבי הארץ. תרגיל החירום הלאומי השנתי נפתח בתחילת השבוע עם ישיבה מיוחדת של הממשלה, בה תרגלו השרים את הפעולות שתבצע הממשלה במקרה של תקיפת העורף בישראל. התרגיל יימשך חמישה ימים ומדובר בתרגיל העורף הגדול והמקיף ביותר שנערך אי פעם במדינה.

(עדכון ראשון: 11:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully